قالیباف: لایحه عفاف و حجاب به مجلس ارائه نشده و هنوز در دولت است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه عفاف و حجاب هنوز در دولت است و به‌طور قطع هر زمان لایحه نهایی به مجلس شورای اسلامی بیاید، به صورت دو فوریتی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده خمینی‌شهر درباره ایرادات لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب از سوی قوه قضائیه تنظیم شده و طبق قانون به دولت رفته است، دولت نیز در حال بررسی و رسیدگی به این لایحه است. اکنون نیز دولت در نظر دارد که آن را اصلاح کند ما نیز در مجلس شورای اسلامی تا زمانی که لایحه نهایی به دست ما نرسد نمی‌توانیم آن را اعلام وصول کنیم. عده‌ای می‌گویند چرا مجلس شورای اسلامی کاری نکرده است؟، هنوز لایحه در دست دولت است و بررسی آن در دولت ادامه دارد، هر موقع این لایحه به مجلس بیاید، حتماً در مجلس اعلام وصول خواهد شد و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

پیش از این، محمدتقی نقدعلی در تذکری شفاهی گفت: ظاهراً دولت می‌خواهد یکسری اصلاحات و انتقاداتی که در خصوص لایحه عفاف و حجاب، مورد نظر مردم بوده است را در این لایحه اعمال کند، چرا که ایرادات جدی به این لایحه وارد است. لایحه عفاف و حجاب از سوی قوه قضائیه تنظیم شده اما از سوی دلسوزان نظام و عموم مردم انتقادها و نقدهای بحقی به آن وارد است.

وی افزود: اکنون انتظار می‌رود رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحی برای اذهان عمومی پیرامون این موضوع ارائه کند. شما در نزد مقام معظم رهبری قول دادید تا لایحه عفاف و حجاب به صورت فوری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. با این اوصاف اکنون این سوال مطرح است که آیا لایحه عفاف و حجاب به دولت بازمی‌گردد تا اصلاحات در آن صورت گیرد یا همین جا در مجلس شورای اسلامی نقدهای بحق مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این لایحه دست بسیج بسته شده است و با بی‌حجابان و قانون‌شکنان مماشات شده است.

کد خبر 663891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.