زیرسویه جدید اومیکرون باعث بروز موارد جدید بیماری شده است

مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که زیرسویه جدید اومیکرون باعث بروز ۱۵ درصد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که زیرسویه جدید اومیکرون که XBB.1.16 یا آرکتوروس نام دارد، باعث بروز ۱۵ درصد مورد جدید ابتلا به کووید -۱۹ شده است. این زیرسویه در ایالات متحده آمریکا بیش از یک ماه است که در حال افزایش است. البته زیرسویه XBB.1.5 همچنان سویه غالب این کشور در نظر گرفته می‌شود که باعث بروز ۵۴ درصد از عفونت‌های جدید کروناویروس است.

آرکتوروس بیشتر از زیرسویه XBB.1.5 قابل انتقال است، البته باعث بروز علائم شدیدتر بیماری نمی‌‎شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ماه گذشته گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد زیرسویه XBB.1.16 ممکن است در سطح جهان گسترش پیدا کند و باعث بروز موارد جدید ابتلا به بیماری شود.

سطح بالای ایمنی ایجاد شده در جمعیت با توجه به واکسیناسیون و عفونت‌های قبلی باعث بروز موج جدیدی از بیماری کووید -۱۹ در ایالات متحده آمریکا نمی‌شود. به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، در حالی که همه‌گیری کرونا برای همه افراد چالش برانگیز بوده است، پیشرفت زیادی در زمینه کاهش تأثیر کووید -۱۹ بر زندگی را تجربه کرده‌ایم.

کد خبر 663666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.