لزوم توجه به کشت محصولات مقرون به‌صرفه

یک دکترای تخصصی زراعت گفت: در حوزه کشاورزی محصولاتی داریم که برای رشد نیاز آبی بسیار کمی دارند و از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به‌صرفه هستند، بنابراین باید این نوع از محصولات را به کشاورزان معرفی کرد.

علیرضا میرصالح‌مهابادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات لازم در راستای بهبود الگوی کشاورزی و کنترل مشکلات حوزه آب کشور، اظهار کرد: محصولاتی در حوزه کشاورزی داریم که در نهایت با دو دوره آبیاری به مرحله عملکرد می‌رسد.

وی افزود: برخی محصولات کشاورزی برای رشد نیاز آبی بسیار کمی دارند و از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به‌صرفه هستند، بنابراین باید این نوع از محصولات را به کشاورزان معرفی کرد.

این دکترای تخصصی زراعت ادامه داد: درواقع کشاورزان نسبت به این مسائل آگاهی زیادی ندارد و باید به آن‌ها اطلاع‌رسانی کرد.

وی تصریح کرد: البته برخی از کشاورزان با این محصولات آشنایی دارند، اما به دلیل اینکه تا به حال در کشت آن‌ها فعالیت نکرده‌اند نسبت به کاشت این‌گونه محصولات مردد هستند.

میرصالح‌مهابادی در رابطه با نقش کارشناسان حوزه کشاورزی گفت: کارشناسان حوزه کشاورزی موظف هستند که محصولات کم آب و به‌صرفه را به کشاورزان معرفی کنند.

وی تاکید کرد: درواقع کارشناسان باید به کشاورزان کمک کنند تا با کاشت محصولات جدید و کم‌آب به نتیجه مطلوب دست‌یابند.

این دکترای تخصصی زراعت افزود: در این حوزه تنها معرفی محصولات کشاورزی کافی نیست، زیرا کشاورزان روی محصولاتی کار می‌کنند که با آن‌ها آشنایی دارند.

کد خبر 663631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.