لزوم سنددار شدن زمین‌های کشاورزی با نگاه ویژه به طرح «یکپارچگی اراضی»

یک دکترای تخصصی زراعت گفت: در کنار اینکه برای اراضی کشاورزی سند تنظیم می‌شود، باید سیستم مدیریتی صحیحی نیز تشکیل شود و نحوه کشت محصولات را برای کشاورزان مشخص کند.

علیرضا میرصالح‌مهابادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأثیر سنددار شدن اراضی کشاورزی در مشکلات این حوزه اظهار کرد: سنددار شدن زمین‌های کشاورزی نمی‌تواند با بحث یکپارچگی اراضی منافاتی داشته باشد.

وی افزود: با توجه شرایط فعلی درصورتی که برای اراضی کشاورزی سند تنظیم و فعالیت‌های کشاورزی قانون‌مندتر شود، به‌طور قطع شرایط این حوزه بهبود پیدا می‌کند؛ درواقع این اقدام در حوزه کشاورزی بسیار مفید و مناسب است.

این دکترای تخصصی زراعت ادامه داد: درواقع زمانی که زمین‌های کشاورزی دارای سند باشد و فعالیت در این حوزه قانون‌مند شود، کشاورزان و تولیدکنندگان دلگرمی بیشتری دارند و با انگیزه بالاتری در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی در رابطه با اقدامات لازم در کنار تنظیم سند برای اراضی کشاورزی گفت: در کنار اینکه برای اراضی کشاورزی سند تنظیم می‌شود، باید سیستم مدیریتی صحیحی نیز تشکیل شود و نحوه کشت محصولات را برای کشاورزان مشخص کند.

میرصالح‌مهابادی تصریح کرد: تنظیم سند برای اراضی کشاورزی نباید به معنای این باشد که هر فردی می‌تواند براساس شرایط خود محصول تولید کند، زیرا این مسئله نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.

وی در همین رابطه ادامه داد: درواقع طرح یکپارچگی اراضی باید برای کشاورزان تعریف شود و از این افراد درخواست شود که براساس الگوی تنظیم‌شده، فعالیت خود را ادامه دهند.

این دکترای تخصصی زراعت در همین رابطه افزود: زمانی که برای اراضی کشاورزی سند تنظیم می‌شود، کشاورز باید بداند که نمی‌تواند براساس میل خود فعالیت کشاورزی کند.

وی تاکید کرد: البته این مسئله به سند داشتن اراضی ارتباطی ندارد؛ درواقع اگر مدیریت کلان صحیحی در این حوزه ایجاد شود، کشاورز موظف است که بر اساس الگویی فعالیت کند که برای آن منطقه در نظر گرفته شده است.

میرصالح‌مهابادی در همین رابطه ادامه داد: با توجه به این مسئله حتی درصورتی که اراضی کشاورزی سند نداشت، کشاورز موظف است که از الگوی تنظیم‌شده پیروی کند.

کد خبر 664456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.