راه‌انداری سرویس اتوبوس تمام الکتریکی شیکاگو

اداره حمل‌ونقل شیکاگو در راستای تحقق اهداف برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل شهری خود به راه‌اندازی اتوبوس‌های تمام الکتریکی جدید در خطوط جنوبی شهر پرداخت که مروج عدالت تردد و کاهنده آلودگی هوا هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره حمل‌ونقل شیکاگو از معرفی جدیدترین اتوبوس‌های تمام الکتریکی خود در خطوط جنوبی شهر خبر داد و این اقدام را نقطه‌عطفی در تلاش‌های مداوم این سازمان برای انتقال به ناوگان اتوبوس کاملاً برقی تا سال ۲۰۴۰ معرفی کرد.

این مسیر دومین مسیر اتوبوس‌رانی شیکاگو است که به اتوبوس‌های تمام‌برقی مجهز می‌شود. نخستین مسیر خیابانی واقع در محله‌هایی با سطوح بالای آلودگی هوا در ساوت‌ساید شیکاگو بود که با هدف ارائه بهترین خدمات به جوامعی که با بیش‌ترین خطرات مربوط به آسیب‌پذیری سلامتی روبه‌رو هستند، راه‌اندازی شد.

مدیرعامل اداره حمل‌ونقل تأکید کرد که بهبود خدمات و اتصالات اتوبوس برای کاربران وابسته به حمل‌ونقل عمومی همواره یکی از اولویت‌های کلیدی این سازمان بوده است و توسعه اتوبوس‌های تمام برقی برای خدمت‌رسانی به بخش جنوبی شیکاگو بخشی از تعهد آن برای تحقق این هدف به‌شمار می‌رود.

وی تأکید کرد که تضمین برابری و توجه به محیط‌زیست در قلب طرح پیشبرد خودروهای شارژی شهر قرار دارد و اداره حمل‌ونقل مشتاقانه منتظر گسترش مزایای اتوبوس‌های تمام برقی به‌ویژه برای جوامعی است که به‌طور نامتناسبی تحت‌تأثیر آلودگی هوا قرار دارد.

راه‌انداری سرویس اتوبوس تمام الکتریکی شیکاگو

اداره حمل‌ونقل شیکاگو در حال حاضر دارای ۲۵ اتوبوس برقی در ناوگان خود است و سه گاراژ از هفت گاراژ اتوبوس آن مجهز به امکانات شارژ این اتوبوس‌ها هستند. این سازمان که قصد دارد در سال‌های آینده خودروهای بیشتری تهیه کند و مسیرها و گاراژهای بیشتری را در این زمینه گسترش دهد، اعلام کرد که به‌منظور آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی اتوبوس‌های الکتریکی در مسیر جدید، همه اپراتورهای اتوبوس‌رانی منطقه آموزش‌های ویژه‌ای دریافت کرده‌اند.

اداره حمل‌ونقل برای حمایت از این تلاش‌ها ۲۹ میلیون پوند کمک مالی از اداره حمل‌ونقل فدرال آمریکا دریافت کرده است تا در کنار خرید اتوبوس‌های تمام برقی به بهبود در ارتباطات و تسهیلات اتوبوس‌رانی و گسترش اقدامات ایمنی بپردازد که طرح آن در فوریه ۲۰۲۲، به‌عنوان طرحی برای گذار به ناوگان اتوبوس تمام الکتریکی و زیرساخت‌های عملیاتی لازم در ۱۸ سال آینده تصویب و منتشر شد.

علاوه بر این، شیکاگو به‌عنوان مرحله اولیه یک طرح گسترده‌تر برای برقی‌سازی تمام خدمات اتوبوس‌رانی در امتداد خیابان‌های خود، در حال برنامه‌ریزی برای توسعه اتوبوس‌های برقی جدید در یکی از مسیرهای پرتردد خود است و به این منظور در اسکله نیروی دریایی خود شارژرهای بین راهی نصب کرده است. این شهر قصد دارد شارژرهای بیشتری به مسیرهای دیگر اضافه کند.

کد خبر 662710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.