بهترین برندهای لنت ترمز برای خودروی دنا و رانا

لنت ترمز به جهت حفظ ایمنی خودرو و سرنشینان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قطعات در سیستم ترمز محسوب می‌شود. از این رو تعویض به موقع این قطعه ‌بسیار حائز اهمیت است.

زیرا در صورت فرسودگی، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به بار آورد. زیرا لنت ترمز فرسوده منجر به آسیب به دیسک ترمز و ایجاد خوردگی و خراش روی آن می‌شود و در نهایت هزینه‌های سنگین جانی و مالی را برای شما به همراه خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم تا نکات مهمی که باید در هنگام خرید لنت ترمز دنا و رانا توجه کنید را برای شما توضیح دهیم. اگر شما صاحب این دو خودروی ایرانی هستید، حتماً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لنت ترمز رانا و دنا در چه مدل‌هایی در بازار موجود است؟

به طور کلی لنت‌های تولید شده در بازار به سه دسته‌ی لنت‌های جنیون، نیمه فلزی و سرامیکی تقسیم می‌شوند که در ادامه‌ی این بخش از مقاله به بررسی لنت ترمز رانا و لنت ترمز دنا از نوع نیمه فلزی و سرامیکی خواهیم پرداخت.

لنت ترمز سرامیکی

بعد از لنت‌های جنیون، لنت‌های سرامیکی به عنوان باکیفیت‌ترین لنت‌های موجود در بازار معرفی شده‌اند زیرا عملکردی مشابه لنت‌های اصلی دارند. لنت‌های سرامیکی از کیفیت و قدرت ترمزگیری بسیار بالایی برخوردار است. خصوصیات بارز لنت ترمز سرامیکی، عدم تولید صدا و گردوغبار و قابلیت تحمل دمای بالای آن است. لنت‌های سرامیکی به دلیل ساختاری که دارند به هیچ عنوان به دیسک ترمز آسیب نمی‌زنند به همین منظور قیمت آن نسبت به انواع دیگر لنت ترمز گران‌تر می‌باشد. لنت‌های سرامیکی از سرامیک و الیاف مس و به کارگیری فناوری‌های پیشرفته ساخته می‌شوند.

لنت ترمز نیمه فلزی

لنت‌های نیمه فلزی همانطور که از نامش پیداست از مقادیر بسیار زیادی فلز در ساخت آن استفاده شده است که به طور میانگین ۳۰ تا ۷۰ درصد مواد فلزی در تولید این قطعه استفاده شده است. لنت‌های نیمه فلزی به دلیل قدرت ترمزگیری بالا، قیمت مقرون به صرفه تر نسبت به نوع سرامیکی و کیفیت مناسب، جزء پر فروش‌ترین لنت‌های موجود در بازار لوازم یدکی محسوب می‌شود. یکی از معایب این دسته از لنت‌ها، تولید سر و صدای ناهنجار است که به دلیل استفاده از فلز در تولید این گروه لنت می‌باشد. البته شرکت‌های معتبر تولیدکننده لنت ترمز نیمه فلزی، همواره در تلاش هستند که معایب و ایرادات این نوع لنت ترمز را تا حد امکان کاهش دهند. بنابراین اگر لنت ترمز نیمه‌فلزی را از برندهای معتبر خریداری کنید، با مشکلاتی مانند سر و صدای زیاد و آسیب‌دیدن دیسک ترمز مواجه نخواهیدشد.

بهترین برندهای لنت ترمز برای خودروی دنا و رانا

لنت ترمز رانا و دنا را از چه برندهای خریداری کنیم؟

برای خرید لنت ترمز به جهت حیاتی بودن عملکرد مناسب این قطعه بهتر است از برندهای معتبر، محصول مورد نظر خود را تهیه نمائید. در این بخش برندهای معتبر تولیدکننده لنت ترمز رانا و لنت ترمز دنا را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

لنت ترمز پارس (Pars Lent)

لنت ترمز پارس یکی از محصولات تولید داخلی است. این شرکت ایرانی با استفاده از فرمولاسیون پیشرفته و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص همواره در حال ارتقاء سطح محصولات خود می‌باشد. از مزایای لنت پارس می‌توان به عمر مفید طولانی، سازگاری با محیط زیست، عدم خوردگی دیسک و ترمزگیری به موقع و متناسب با شتاب خودرو و وضعیت جاده اشاره کرد. این موضوع احتمال وقوع حوادث مرگبار را به شده کاهش می‌دهد.

لنت ترمز های کیو (Hi-Q)

لنت ترمز رانا از برند HI-Q ساخت کشور کره جنوبی می‌باشد. این لنت دارای قدرت ترمزگیری بسیار خوب در شرایط مختلف اقلیمی می‌باشد. به این صورت که در شرایط مختلف، ضریب اصطکاک مطمئنی را حفظ کرده و عملکرد قابل قبولی دارد. شایان ذکر است لنت ترمز های کیو صرف نظر از مدل خودرو، نحوه رانندگی و بالا یا پایین بودن درجه حرارت، قدرت ترمزگیری قابل اعتمادی را تضمین می‌کند.

لنت ترمز فریکسا (Frixa)

لنت ترمز فریکسا یکی از معتبرترین برندهای لنت نیمه فلزی است. از مزایای لنت ترمز فریکسا قدرت ترمزگیری بالا و بدون ایجاد سر و صدای اضافی است. لنت ترمز رانا و لنت ترمز دنا از برند فریسکا فاقد آزبست بوده و به همین منظور این برند از طرفداران محیط زیست نیز محسوب می‌شود. نکته‌ی مهم و حائز اهمیت درباره‌ی لنت ترمز فریسکا، عدم آسیب رسانی به دیسک ترمز در زمان ترمزگیری‌های شدید می‌باشد.

بهترین برندهای لنت ترمز برای خودروی دنا و رانا

لنت ترمز ان اچ سی (NHC)

لنت ترمز ان اچ سی ساخته شده از مرغوب‌ترین مواد اولیه سرامیکی، توسط کشور تایوان تولید و به بازار جهانی عرضه می‌گردد. از این رو از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار است و عملکرد بسیار خوبی در زمان ترمزگیری ارائه می‌دهد. لنت ترمز ان اچ سی به دلیل انتقال دمای بسیار خوب منجر به خنک سازی سیستم ترمز می‌گردد و به همین دلیل در شرایط مختلف آب و هوایی دشوار نیز، ترمزگیری نرم و قوی را فراهم می‌سازد. از مهم‌ترین مزیت‌های لنت ترمز ان اچ سی عدم استفاده از مواد سرطان زا به منظور حفظ محیط زیست است. همچنین این محصول دارای ضمانت نامه اصالت کالا و گواهینامه REACH و ROHS نیز می‌باشد.

چرا باید در خرید لنت ترمز دنا و رانا دقت کنیم؟

اصلی ترین وظیفه‌ی لنت ترمز، تولید نیروی اصطکاک مناسب است تا انرژی جنبشی چرخ‌های متحرک را بگیرد و به انرژی حرارتی تبدیل کند و سپس این انرژی حرارتی را به پیرامون خود پخش کند. بدین صورت از سرعت خودرو کاسته شده و نهایتاً منجر به توقف اتومبیل می‌شود. نکته‌ی قابل توجه این است که یک لنت مناسب می‌بایست از ضریب اصطکاک بالا و پایداری مناسب برخوردار باشد تا با درجه حرارتی که در هنگام تبدیل از حالت جنبشی به حرارتی، خاصیت خود را از دست ندهد. به همین منظور استفاده از یک لنت ترمز معتبر و زمان تعویض آن بسیار مهم می باشد. شایان ذکر است، فرسودگی لنت ترمز منجر به ایجاد صدای جیغ و یا خرخر، انحراف اتومبیل هنگام ترمزگیری، ترمزگیری سخت و آسیب به دیسک ترمز می‌گردد. بنابراین چنانچه متوجه فرسودگی لنت اتومبیلتان شدید، پیشنهاد می‌کنیم از یک فروشگاه لنت ترمز معتبر اقدام به خرید لنت مناسب اتومبیلتان نمائید.

خرید باکیفیت‌ترین و بهترین لنت ترمز برای خودروی دنا و رانا

برای خرید لنت ترمز دنا و لنت ترمز رانا ابتدا می‌بایست مدل خودروی خود را در نظر داشته باشید. سپس می‌توانید با مراجعه به وب سایت Lent.ir که یک فروشگاه آنلاین لنت ترمز می‌باشد از کارشناسان این سایت مشاوره رایگان دریافت کرده و با توجه به بودجه‌ی مد نظرتان اقدام به ثبت لنت ترمز موردنظرتان نمائید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سفارش خود را تحویل بگیرید.

کد خبر 662400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.