بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای کاهش ترافیک در شهر بریتانیایی

اعضای شورای شهر دادلی در انگلستان به نصب شبکه‌ای متشکل از ۶۵ سنسور هوش مصنوعی در سراسر شهر پرداخته‌اند تا از این طریق به کاهش ازدحام ترافیکی، به عنوان یکی از بحران‌های کنونی، کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش ازدحام ترافیکی، تقویت رویکردهای مرتبط با تردد سبز و بهبود جریان عبور و مرور وسایل نقلیه در معابر دادلی از مهم‌ترین اهداف اعضای شورای شهر برای نصب سنسورهای دیجیتالی جدید به‌شمار می‌رود که قرار است ۶۵ سنسور هوش مصنوعی را در بر گیرد. این سنسورها به ثبت داده‌ها در زمینه جابه‌جایی فعال در شهر کمک خواهد کرد و از این طریق مدیران را به اتخاذ تصمیمات درست و بهبود زیرساخت‌های شهری با هدف کاهش ترافیک و بهبود ایمنی معابر سوق خواهد داد.

مشکلات ترافیکی

دادلی طی چند سال گذشته به‌شدت افزایش ازدحام ترافیکی را تجربه کرده و همین امر، کیفیت زندگی شهروندان را از جنبه‌های مختلف تحت تأثیر قرار داده است. بسیاری از ساکنان شهر ادعا کرده‌اند که به دنبال ترافیک شهری، طول سفرهای آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و همین امر، کیفیت عملکرد آن‌ها را در محل کار و انجام سایر امور روزمره تحت تأثیر قرار داده است.

بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای کاهش ترافیکی در شهر بریتانیایی

داده‌های حاصل از سنسورهای هوش مصنوعی، نه‌تنها قابلیت شناسایی معابری با بیشترین ازدحام ترافیکی را برای مدیران فراهم خواهد آورد، بلکه علت افزایش ترافیک را نیز مشخص خواهد کرد، ضمن این‌که زمینه را برای اعمال اثربخش‌ترین مداخله‌ها به منظور بهبود وضعیت به‌وجود آمده فراهم خواهد آورد. در واقع، عملکرد سنسورهای جدید به این شکل خواهد بود که مدیران از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از آن‌ها به اطلاعات مربوط به طول سفر شهروندان دسترسی پیدا خواهند کرد و از این طریق خواهند توانست اقداماتی برای کاهش ترافیک در پرترددترین معابر شهری اعمال کنند. در واقع تمام تصمیمات این افراد در مورد بهبود ایمنی معابر و کاهش ترافیک آن‌ها بر اساس داده‌ها انجام خواهد شد که این امر به سهم خود در افزایش هوشمندی شهر نقش مهمی ایفا خواهد کرد، ضمن این‌که می‌تواند به واسطه کاهش ترافیک، به حداقل رسیدن انتشار گازهای آلاینده را نیز به دنبال داشته باشد.

بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای کاهش ترافیکی در شهر بریتانیایی

کد خبر 662288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.