فعالیت گروه‌های جهادی، قشر محروم را به آینده امیدوارتر می‌کند

فرماندار شهرستان لنجان گفت: گروه‌های جهادی امروز در تخصص‌های مختلف فعالیت دارند، به‌گونه‌ای که با حضور خودجوش نسل جوان و دغدغه‌مندان گروه‌های جهادی در عرصه‌هایی چون پزشکی، عمرانی، فرهنگی، کشاورزی، اشتغالزایی و غیره مشغول به خدمت‌رسانی در مناطق محروم هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در آئین تجلیل از جهادگران گروه‌های جهادی شهرستان لنجان، سازندگی و محرومیت‌زدایی را یکی از اهداف انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: فعالیت‌های خیرخواهانه و نیک همواره مورد تأکید دین مبین اسلام بود و جمهوری اسلامی نیز که برگرفته از اسلام ناب محمدی است از همان ابتدای شکل‌گیری در این مسیر گام برداشت و توجه به محرومان از نخستین عبارات در کلام معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) بود.

وی گروه‌های جهادی را یکی از برکات مقدس نظام اسلامی دانست و افزود: محرومیت‌زدایی هدفی بود که از ابتدای پیروزی انقلاب در قالب جهاد سازندگی با جدیت از سوی جوانان انقلابی دنبال می‌شد و پس از دوران دفاع مقدس به دلیل آسیب‌هایی که به مردم به ویژه قشر ضعیف وارد شده بود رنگ و بویی خاص به خود گرفت.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به ابداع مدیریت جهادی توسط رزمندگان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مجاهدت‌های رزمندگان اسلام با آغاز جنگ تحمیلی از پشت خاک‌ریزهای خاکی میدان نبرد نظامی آغاز شد و امروز با الگوبرداری نسل جوان از شهدا و ایثارگران این مجاهدت‌ها در خاک‌ریزهای جنگ اقتصادی و فرهنگی ادامه یافته و نتیجه این تفکر نیز فعالیت هزار گروه جهادی متشکل از بانوان و آقایان و پیر و جوان است.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی، جهادی و جوانان دانشگاهی با الگوپذیری از شهدا پای کار ایستاده‌اند، ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی شجره طیبه بسیج هر کجا نیاز بود حضور داشته و همواره از نظام و انقلاب پشتیبانی کرد و پس از آنکه مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند کاری کنیم که گفتمان جهادی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود شاهد آن بودیم که این مهم بیش از پیش مورد توجه فعالان این عرصه به ویژه نسل جوان قرار گرفت.

محمدی با بیان اینکه با حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، مردم بیش از پیش به آینده امیدوار می‌شوند، تصریح کرد: گروه‌های جهادی امروز در تخصص‌های مختلف فعالیت دارند، به‌گونه‌ای که شاهد هستیم با حضور خودجوش نسل جوان و دغدغه‌مندان گروه‌های جهادی در عرصه‌هایی چون پزشکی، عمرانی، فرهنگی، کشاورزی، اشتغالزایی و غیره مشغول به خدمت‌رسانی در مناطق محروم هستند.

وی اقدامات جهادی گروه‌های جهادی را زمینه‌ساز بازگشت اعتماد عمومی به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی به سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در سالی که مزین به شعار مهار تورم و رشد تولید شده است، گروه‌های جهادی و جهادگران انقلابی می‌توانند با فعالیت‌های خود افق‌های تازه و امیدبخشی از خدمت به مردم به ویژه قشر محروم جامعه را در گام دوم انقلاب اسلامی به منصه ظهور برسانند.

فرماندار شهرستان لنجان گروه‌های جهادی شهرستان لنجان را نیازمند قرارگاهی برای استفاده از تجهیزات و امکانات آن معرفی کرد و افزود: این امکانات باید به فراخور فعالیت‌های مد نظر به امانت گرفته و پس از پایان پروژه‌های تعریف شده به این قرارگاه بازگردانده شود زیرا شرایط امروز به‌گونه‌ای نیست که همه امکانات و تجهیزات برای تک تک گروه‌های جهادی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ از ردیف مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، کمکی هرچند ناچیز با هدف خدمت‌رسانی بیشتر به قشر محروم جامعه به گروه‌های جهادی تزریق شد تا شاهد تجهیز و تقویت پایگاه‌های مرکزی این گروه‌ها در شهرستان لنجان باشیم.

محمدی با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی در کشور گفت: این قرارگاه تلاش می‌کند تا بتواند گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات مردم مناطق محروم بردارد و مسئولیت این قرارگاه در شهرستان‌ها با فرمانداران و دبیر آن سپاه پاسداران است، از این رو چنانچه گروه‌های جهادی برای انجام اقدامات خود با مشکلی رو به رو شدند این قرارگاه می‌تواند با تشکیل جلسه و دعوت از دستگاه‌ها و ادارات مختلف این مسیر را هموار سازد.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که انجام فعالیت گروه‌های جهادی به دلیل هماهنگی با یک اداره با تأخیر روبه‌رو شود، اما نیاز است فعالیت‌های گروه‌های جهادی نیز با اصول شهرسازی، قوانین شهری و… همراه باشد در این صورت دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز قطعاً همراه و همگام با گروه‌های جهادی خواهند بود.

فرماندار شهرستان لنجان یادآور شد: اگر در اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی قوانین به خوب مورد توجه قرار گیرد مسیر نهضت خدمت رسانی به نیازمندان هموار خواهد شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) فعالان جهاد سازندگی را سنگرسازان بی سنگر دانستند و امروز نیز بسیاری از جهادگران شهرستان لنجان علیرغم اینکه خود با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند اما به دلیل عشقی که در وجود آنان برای خدمت به نیازمندان وجود دارد تمام قد در عرصه خدمت به قشر محروم جامعه حضور یافته تا با ساخت خانه‌های نیازمندان و غیره لبخند رضایت بر لب آنان بنشانند.

محمدی از اصحاب رسانه خواست مشکلات و گرفتاری شهروندان را به بهترین نحو انعکاس دهند تا مسئولان پس از آگاهی و اشراف بر مشکلات در راستای رفع آنها اقدام کنند و تاکید کرد: رسانه‌ها با نگاهی جهادی، خدمات گروه‌های جهادی و جهادگران را نیز پیگیری و منتشر کنند تا شاهد افزایش امید در جامعه باشیم.

کد خبر 662212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.