آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه بارش امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل غربی دریای خزر خواهد بود، افزود: روز دوشنبه، بارش در نواحی ذکر شده ادامه خواهد داشت و شدت بارش در سواحل دریای خزر افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه بارش در مازندران، گلستان و خراسان شمالی، ادامه خواهد داشت و در نواحی شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز، بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر و روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده انتظار می‌رود. در روزهای یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور به ویژه در مرکز ایران و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید رخ خواهد داد و در مناطق مستعد سبب ریزش گردوخاک خواهد شد.

ضیائیان گفت: این شرایط روز سه‌شنبه نیز در مرکز، جنوب و نیمه شرقی کشور انتظار می‌رود؛ همچنین در دو روز آینده در نوار غربی کشور و وزش باد شدید، همراه با نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و سه روز آینده در نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: اواخر وقت امروز، نیمه غربی خلیج فارس، بعدازظهر امروز تا چهارشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و عمان مواج خواهد بود؛ همچنین در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف، قسمتی ابری، همراه با ورش باد شدید، توفان و گردوخاک با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۹ است و در روز _‌دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ صاف، قسمتی ابری، همراه با ورش باد شدید، توفان و گردوخاک با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۴ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 661201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.