۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
درمان خانگی میگرن + روش پیشگیری

مصرف کافئین، منیزیم و ویتامین B2 همچنین انجام ورزش یوگا خطر بروز میگرن را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میگرن یکی از بیماری‌هایی است که هنگام رخ دادن باعث می‌شود فرد نتواند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد. دلایل بروز این بیماری هنوز به صورت دقیق شناخته نشده است، اما علائم میگرن از سردردهای معمولی متفاوت است. سردرد ناشی از میگرن ممکن است با علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، اختلال در گفتار، بی‌حسی یا گزگز و حساسیت به نور و صدا همراه باشد. در ادامه به بررسی بعضی از روش‌های درمان خانگی میگرن می‌پردازیم:

استفاده از کمپرس یخ

افراد مبتلا به میگرن می‌توانند به منظور تسکین درد ناشی از آن، یک کمپرس یخ روی سر یا گردن خود قرار دهند. متخصصان هنوز دلیل قطعی این اتفاق را متوجه نشده‌اند، اما ممکن است کاهش جریان خون دلیل آن باشد.

مصرف کافئین

کافئین موجود در قهوه و بعضی از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها ممکن است تسکین‌دهنده میگرن باشد. همچنین، کافئین به جذب داروهای مصرف شده برای تسکین میگرن کمک می‌کند.

استراحت کردن در اتاق تاریک و آرام

نور شدید و صداهای بلند باعث وخیم‌تر شدن سردرد ناشی از میگرن می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که به منظور بهبود یافتن در اتاقی تاریک و آرام استراحت کنید.

ورزش کردن

ورزش کردن هنگام بروز درد میگرن توصیه نمی‌شود، زیرا موجب بروز درد بیشتر می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش منظم می‌تواند خطر بروز میگرن را کاهش دهد، زیرا باعث می‌شود بدن اندورفین ترشح کند، این ماده شیمیایی با درد مبارزه می‌کند، استرس را کاهش می‌دهد و به خواب بهتر کمک می‌کند.

مصرف منیزیم

سبزیجات با برگ سبز، غلات کامل، دانه‌ها و آجیل سرشار از منیزیم هستند. این ماده غذایی خطر بروز میگرن را کاهش می‌دهد. افراد می‌توانند براساس تجویز پزشک از مکمل‌های منیزیم نیز استفاده کنند.

خواب کافی و باکیفیت

خواب به موقع خطر بروز میگرن را کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد که خواب خیلی زیاد یا خیلی کم باعث بروز سردرد می‌شود و آستانه درد فرد را کاهش می‌دهد. توصیه شده است که افراد هفت تا هشت ساعت خواب شبانه داشته باشند و هر روز در زمان مشخصی از خواب بیدار شوند تا خطر ابتلاء به میگرن کاهش پیدا کند.

یوگا

ورزش یوگا به قلب کمک می‌کند که خون را بهتر پمپاژ کند و خطر بروز میگرن را کاهش می‌دهد. نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که انجام دادن یوگا به صورت منظم تعداد حملات میگرن و شدت آن‌ها را کمتر می‌کند.

مصرف ویتامین B2

ویتامین B2 که ریبوفلاوین نیز نامیده می‎‌شود و در ماهی، شیر، پنیر و مرغ یافت می‌‎شود، خطر بروز میگرن را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. افراد می‌توانند این نوع ویتامین را به صورت قرص نیز مصرف کنند.

کد خبر 659935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.