ناژوان می‌تواند پایلوت طرح‌های حمل‌ونقل هوشمند شود

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با توجه وجود ظرفیت‌های ناژوان و دانش‌بنیان‌ها در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین حوزه حمل‌ونقل، ناژوان می‌تواند پایلوت طرح‌های حمل‌ونقل هوشمند شود.

مهدی قائلی در حاشیه برگزاری اولین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلان‌شهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای رفع مشکلات حوزه حمل‌ونقل عمومی در سطح کلان نیازمند اجرای طرح‌ها به صورت آزمایشی برای آزمون و خطا هستیم که این کار را می‌توان در فضاهایی با کاربری ویژه‌ای همچون ناژوان انجام داد.

وی افزود: با توجه وجود ظرفیت‌های ناژوان و دانش‌بنیان‌ها در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین حوزه حمل‌ونقل، ناژوان می‌تواند پایلوت طرح‌های حمل‌ونقل هوشمند شود.

مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان گفت: از ناژوان به عنوان ریه شهر اصفهان نامبرده می‌شود، بنابراین اگر ترددهای این حوزه ایجاد آلودگی هوا کند، کاربری این ناحیه را با اختلال مواجه می‌کند که می‌توان با کمک دانش‌بنیان‌ها این معضلات را رفع کرد.

قائلی اضافه کرد: تاکنون دانش‌بنیان‌ها نقش کمی در مدیریت ناژوان داشته‌اند اما در عرصه‌های تفریحی ناژوان می‌توان از رویکردهای حمل‌ونقل دانش‌بنیان از جمله ون کالسکه، دوچرخه و موتورسیکلت برقی بهره برد.

وی ادامه داد: در گام اول اگر بتوان حمل‌ونقل پاک را در ناژوان گسترده و فرهنگ‌سازی آن را انجام داد می‌توان از این الگو در سطح شهر نیز بهره برد.

مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان گفت: همچنین می‌توان ورودی‌های ناژوان را محدود کرد و با استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی علاوه بر جلوگیری از آلودگی هوای ناژوان برای مشاغل خرد و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز زمینه خوبی ایجاد کرد.

کد خبر 659086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.