تحلیل و پردازش داده‌های حمل‌ونقل مورد توجه قرار گیرد/برگزاری نمایشگاه فناوری‌های نوین

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در زمینه مدیریت و تحلیل داده در حوزه حمل‌ونقل خلاءهای زیادی وجود دارد، گفت: به منظور جمع‌آوری داده‌ها اقدامات زیادی انجام شده است، اما در پردازش و تحلیل داده‌ها ضعیف هستیم.

سعید ابراهیمی در حاشیه برگزاری رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلان‌شهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمرکز این نمایشگاه روی حمل‌ونقل است، به طور کامل راه‌حل‌ها و راهکارها بر این موضوع متمرکز شده است.

وی افزود: به دنبال برگزاری یک نمایشگاه فناوری‌های نوین در مهرماه سال جاری هستیم تا بحث‌های هوشمندسازی و شهرهای هوشمند در آن مطرح شود و این نمایشگاه‌ها پیش‌رویدادهای آن نمایشگاه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: هفته آینده اینوتکس تهران که بزرگ‌ترین رویداد فناوری کشور است، برگزار خواهد شد و بیشتر شرکت‌ها برای حضور در آن رویداد آماده هستند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی خود را در مباحث گوناگون از اسکوتر و موتور برقی گرفته تا تحلیل داده‌ها و اپلیکیشن‌های مسیریاب ثابت کرده‌اند و تمام زمینه‌ها برای ما کاربردی است، اما اعتقاد سازمان‌ها برای استفاده از این ظرفیت ضعیف است.

ابراهیمی اضافه کرد: هفته جاری جایزه مدیریت شهری را در جشنواره شیخ بهایی داشتیم که ۱۲۷ طرح دانش‌بنیان برای ما آمد، ۱۷ طرح را انتخاب کردیم که حدود ۱۲ مورد از این طرح‌ها کاربردی بود.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها محصولات خود را ارائه می‌کنند اما در مقابل لازم است از آن‌ها حمایت شود، تاکید کرد: یکی از طرح‌های برگزیده دانش‌بنیان در حوزه تحلیل داده بود که با استفاده از داده‌های ترافیکی، راه‌حل ارزان و کاربردی ارائه می‌داد در حالی که روش‌های بسیار هزینه‌بر در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل در بحث‌های مدیریت داده و تحلیل داده خلاءهای زیادی وجود دارد، تصریح کرد: روی جمع‌آوری داده‌ها اقدامات زیادی انجام شده است، دوربین‌های ما در حال جمع‌آوری داده هستند، و آمارگیری انجام می‌شود، اما در پردازش و تحلیل داده‌ها ضعیف هستیم و حتی هر از چند گاهی داده‌ها را حذف می‌کنیم.

ابراهیمی گفت: در حوزه خودروهای برقی جای کار وجود دارد، گاهی خودمان بهره‌بردار هستیم و گاهی باید با حمایت‌های لازم مردم را تشویق به استفاده از این نوع خودروها کنیم تا آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به الگوهای اشتراکی حمل‌ونقل در دنیا، افزود: در مناطقی از جهان مسیرهایی مشخص شده که مناسب خودروهای پر سرنشین است و خودروی تک‌سرنشین اجازه عبور از آن مسیرها را ندارد، اگر در اصفهان نیز مناطقی که بیشتر به عنوان مبدا و مقصد انتخاب می‌شود را مشخص کنیم در این زمینه کمک‌کننده خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در جهان‌نما برای پارکینگ مشکل داشت که با تحلیل داده‌های پارکینگ متوجه شدیم چه ساعاتی پارکینگ خالی است تا برای آن برنامه‌ریزی شود، افرادی که نگاه اقتصادی داشته باشند به این صورت مشکلات را حل می‌کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه اپلیکشن‌های حوزه حمل‌ونقل اقداماتی انجام شده است اما کافی نیست، اظهار کرد: به عنوان مثال اپلیکیشن «اصرو» را داشتیم که باید تقویت شود و این نمایشگاه‌ها فرصتی برای طرح همین مسائل هستند.

کد خبر 659099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.