بهره‌مندی از تولیدات دانش‌بنیان در ارائه خدمات آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در صورت تداوم حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان، شاهد تحول و ورود شگرف دانش‌بنیان‌ها در عرصه فرایندها، محصولات و روش‌های نوین کاربردی در آتش‌نشانی خواهیم بود.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در حاشیه برگزاری اولین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلانشهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موضوع دانش‌بنیان‌ها از چند سال پیش در کشور مورد تاکید و توجه قرار گرفته است و این تاکید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دو چندان شمرده شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و بهره‌مندی از توان داخلی از تأکیدات و دستورات رهبری و سیاست نظام است، افزود: زمانی که خود را مکلف به استفاده از توانمندی‌های داخلی بدانیم، قطع به یقین باعث رونق تولید داخلی نیز خواهیم شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به بازدید خود از اولین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان تصریح کرد: نمایشگاه خوبی از منظر توانمندی‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان برپا شده، قابل توجه است که یکی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، نردبان هیدرولیکی ۶۴ متری ساخته بود که البته به دلیل نبود حمایت لازم به مرحله تولید نرسیده بود.

وی با برشمردن حساسیت‌ها، استانداردهای بالا و قیمت چندصد میلیاردی ساخت نردبان‌های مرتفع هیدرولیکی آتش‌نشانی در سطح دنیا و نیاز شدید سازمان‌های آتش‌نشانی کشور به این محصول استراتژیک گفت: چنانچه این شرکت دانش بنیان موفق به ساخت این محصول مهم شود، خواستار و تقاضای آن بسیار زیاد است.

آتشپاد دوم مطلبی یادآور شد: همراهی، همکاری مشترک و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توسط ارگان‌های دولتی و عمومی لازمه موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید محصولات است.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان، حتی شاهد تحول و ورود شگرف دانش‌بنیان در عرصه فرایندها، محصولات و روش‌های نوین کاربردی در آتش‌نشانی خواهیم بود، گفت: اجرای عملیات‌های پیشرفته در سازمان آتش‌نشانی و کنترل علائم حیاتی آتش‌نشان‌های واقع در حادثه از آن جمله است.

کد خبر 659096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.