بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شهرداری پیوند ایجاد شود

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: یکی از محورهای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع حمل‌ونقل است، اگر بتوان بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شهرداری به عنوان محور اجرایی و مدیر حمل‌ونقل شهری پیوند برقرار کرد، برکات زیادی برای شهر دارد چرا که در بسیاری از موارد این فاصله‌ها باعث بروز مشکل شده است.

مهدی سلطان‌آقایی در حاشیه برگزاری اولین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی و دومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلانشهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت شهری بحث حمل‌ونقل است که محوریت اصلی آن مطالعه و برنامه‌ریزی است؛ در این عرصه می‌توان با استفاده از نظرات کارشناسان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات خوبی انجام داد.

وی با بیان اینکه در دنیا اتفاقاتی در حوزه حمل‌ونقل به وقوع پیوسته است که با بومی‌سازی در ایران استفاده می‌شود، افزود: در حال حاضر به همین موارد بسنده می‌شود در حالی که به عنوان مثال زمانی که خطوط اختصاصی بی‌آرتی ایجاد می‌شود، نباید تنها برای اتوبوس به آن بسنده کرد و می‌توان خطوط اولویت‌دار دیگری برای استفاده از دستگاه‌های حمل‌ونقل دیگر احداث کرد، این موضوع باعث می‌شود فرد برای استفاده از سایر دستگاه‌ها که به حفظ محیط زیست هم کمک می‌کنند، ترغیب شود و باعث کاهش آلودگی خواهد شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: در استفاده بهینه از مترو نیز همین موضوع مطرح است و شرکت‌های دانش‌بنیان در این موارد می‌توانند کمک کنند.

وی گفت: کنترل بعضی موارد که باعث ترافیک در شهر شده است نیز موضوع مهمی است، به عنوان مثال پارک دوبل در محورهایی که خطوط ویژه و بی‌آرتی وجود دارد باید مدیریت شود، زیرا ممکن است برخی اعتراض کنند که وجود خطوط ویژه باعث تنگ شدن خیابان شده در حالی که اصل موضوع پارک دوبل است، لذا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان اقدام به مدیریت این موارد کرد.

سلطان آقایی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه اتفاق خوبی است، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع حمل‌ونقل است، اگر بتوان بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شهرداری به عنوان محور اجرایی و مدیر حمل‌ونقل شهری پیوند برقرار کرد، برکات زیادی برای شهر دارد چرا که در بسیاری از موارد این فاصله‌ها باعث بروز مشکل شده است.

وی تاکید کرد: همان‌قدر که لازم است یک شرکت دانش بنیان دغدغه‌های مدیران اجرایی را درک کند و بر اساس آن پیشنهادهای خود را ارائه کند، مدیر اجرایی نیز باید بداند که همه راه‌حل‌ها در موارد موجود نیست و می‌توان از راه‌های جدیدتری نیز استفاده کرد تا بتوان در حوزه حمل‌ونقل موفق شد.

کد خبر 659064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.