رونمایی نیویورک از طرح بلندپروازانه مبارزه با تغییرات اقلیمی

مردم نیویورک به لطف استراتژی شگفت‌انگیز جدیدی که مدیران برای مبارزه با تغییرات اقلیمی طراحی کرده‌اند، در آینده نزدیک زندگی امن‌تر، سالم‌تر، پویاتر و شادتری را تجربه خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اریک آدامز، شهردار نیویورک در آمریکا، به‌تازگی از پنجمین طرح مبارزه با تغییرات اقلیمی شهر رونمایی کرده و مدعی شده است شهروندان را در مقابل خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی ایمن خواهد کرد، ضمن این‌که بهبود کیفیت زندگی و رفاه را در بخش اقتصاد سبز برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد. طرح جدید با مشارکت اعضای کابینه تغییرات اقلیمی نیویورک که متشکل از ۳۵ نهاد شهری است، ارائه شده و قرار است سرمایه‌گذاران شهر برای تأمین بودجه پیاده‌سازی آن به ازای بهره‌مندی از مزایای این پروژه دعوت شوند.

اریک آدامز با همکاری اعضای شورای شهر تاکنون اقدامات متعددی را برای افزایش پایداری، تاب‌آوری و برابری شهری در نیویورک اعمال کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اعمال قانون ۹۷ محلی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش ساخت‌وساز شهری و الکتریکی‌سازی سریع ناوگان اتوبوس‌رانی شهری اشاره کرد که به‌طور قابل‌توجهی کاهش انتشار کربن را به‌دنبال داشته و به افزایش رضایتمندی شهروندان از سکونت در این شهر منجر شده است.

رونمایی نیویورک از طرح بلندپروازانه مبارزه با تغییرات اقلیمی

طرح جدید نیویورک برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

مدیران نیویورک امیدوار هستند که پس از پیاده‌سازی طرح بلندپروازانه خود به افزایش تاب‌آوری مناطق کمک کنند، ضمن این‌که حفظ زیرساخت‌ها و نجات جان انسان‌ها از تهدیدهای ناشی از آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی در رأس اهداف آن‌ها قرار دارد. در این راستا، قرار است مدیران قابلیت دسترسی تمام شهروندان را به سیستم‌های تهویه هوا برای خنک‌سازی فضاهای منازل خود فراهم بیاورند و هزینه مصرف انرژی برای استفاده از این دستگاه‌ها را در فصول گرم کاهش دهند. علاوه بر این، برگزاری کارگاه‌های متعدد برای آموزش اقتصاد سبز به جوانان شهر بخشی از رویکرد جدید اریک آدامز به‌شمار می‌رود که می‌تواند به توسعه مشاغل سبز در سراسر شهر منجر شود و از این طریق، بهبود وضعیت مالی مردم را به دنبال داشته باشد. نصب پنل‌های خورشیدی بر بام خانه‌های شهروندان، تأمین حمایت‌های مالی از آنان برای جایگزینی وسایل نقلیه موتوری با خودروهای الکتریکی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی در مقابل تغییرات اقلیمی از دیگر اهداف طرح بلندپروازانه مدیران شهر برای به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی بر شهروندان به‌حساب می‌آید. در واقع، مدیران نیویورک در نظر دارند در پیاده‌سازی طرح جدید، وسایل نقلیه موتوری را به خارج از شهر هدایت کنند و به جایگزینی آن‌ها با خودروهای الکتریکی بپردازند، ضمن این‌که دسترسی مردم را به انرژی تجدیدپذیر افزایش دهند و از این طریق اثرات جزایر گرمایی را در سراسر شهر به حداقل برسانند.

رونمایی نیویورک از طرح بلندپروازانه مبارزه با تغییرات اقلیمی

کد خبر 657971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.