سبک زندگی و آداب شهروندی در مدارس اصفهان اجرای می‌شود

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی آینده، طرح سبک زندگی و آداب شهروندی برای ۸۲ هزار دانش‌آموزان و بیش از سه هزار آموزگار پایه ششم در همه مدارس شهری، روستایی و عشایری استان اجرا خواهد شد.

علیرضا سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اجرای طرح سبک زندگی و آداب شهروندی، اظهار کرد: هر جامعه‌ای نیازمند شهروندانی آگاه، فهیم، تحلیل‌گر و عالم به حقوق شهروندی است و این اتفاق زمانی شکل می‌گیرد که فرهنگ و آداب اسلامی در قالب نگرش‌های پایدار در اذهان دانش‌آموزان نهادینه شود.

وی با اشاره به کلید خوردن طرح سبک زندگی و آداب شهروندی در سال‌های گذشته، ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و اداره شهروندی شهرداری اصفهان، اجرای این طرح با جدیت بیشتری دنبال شده و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان ویژه رابطان مناطق و نواحی استان برگزار شده است.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: از آنجا که این طرح ویژه استان اصفهان است، دو کتاب سبک زندگی و آداب شهروندی ویژه دانش‌آموزان و کتاب راهنمای معلم به دست متخصصان و اساتید در استان تألیف و هزینه چاپ کتب توسط شهرداری اصفهان تأمین شده است.

وی تصریح کرد: کتاب سبک زندگی و آداب شهروندی در سه محور اصلی فرهنگ شهروندی، فرهنگ سلامت و سلامت اجتماعی موضوعات مختلف اجتماعی مانند هویت، محیط‌زیست و حمل‌ونقل را به مخاطبان آموزش می‌دهد.

سلطانی با بیان اینکه کارگروه تخصصی بررسی و تحلیل محتوای کتاب شهروندی باهدف ارتقای کیفیت هر چه بیشتر این طرح جهت سال‌های آتی تشکیل شده است، تأکید کرد: در سال آینده طرح سبک زندگی و آداب شهروندی برای همه دانش‌آموزان و معلمان پایه ششم استان اجرا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در معاونت آموزش ابتدایی، در سال تحصیلی آینده ۸۲ هزار دانش‌آموزان و بیش از سه هزار آموزگار پایه ششم در همه مدارس شهری، روستایی و عشایری استان در این طرح شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: کتاب‌های دانش‌آموز و معلم سبک زندگی و آداب شهروندی از هم اکنون چاپ شده و آماده توزیع در سراسر استان از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ به‌صورت رایگان است.

کد خبر 657802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.