اقدام پلیس در خصوص رعایت حجاب در انظار عمومی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اقدام پلیس در خصوص رعایت حجاب در انظار عمومی خبر داد.

سردار محمدرضا میرحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب در انظار و معابر عمومی جرم است و برای مرتکبان آن مجازات‌هایی تعیین شده و مأموران انتظامی به عنوان ظابطان قضائی موظف به برخورد قانونی با این‌گونه جرم هستند.

وی افزود: بر همین اساس فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طرح مقابله با جرم مشهود کشف حجاب را از بیست‌وششم فروردین‌ماه به طور رسمی آغاز کرد که این طرح در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور به اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در این طرح از دوربین‌های نظارت تصویری و ناظران آموزش دیده استفاده می‌شود، تصریح کرد: طرح مذکور در سه مرحله برخورد با کشف حجاب در خودرو، برخورد با کشف حجاب در واحدهای صنفی و برخورد با کشف حجاب در اماکن عمومی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پلیس در این طرح به دنبال رعایت قانون توسط افراد است، ادامه داد: در ابتدا به افراد متخلف پیامک تذکر ارسال می‌شود و در صورت تکرار در مرحله دوم این افراد به پلیس امنیت اخلاقی احضار و از آنها تعهد کتبی اخذ می‌شود و در صورت تکرار هنجارشکنی، وسایل نقلیه آنها توقیف و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

کد خبر 657238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.