جزئیات ابلاغیه وزارت کشور و قوه قضائیه به فراجا درباره رعایت حجاب

وزارت کشور و قوه قضائیه ابلاغیه‌ جدیدی را درباره رعایت حجاب به فراجا ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزارت کشور و قوه قضائیه درباره رعایت حجاب ابلاغیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«طبق ابلاغیه جدید وزارت کشور و قوه قضائیه به فراجا و بر اساس مطالبات مردمی و ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، پلیس موظف است به منظور کنترل هنجارهای اجتماعی که نتیجه آن امنیت و آرامش روانی جامعه است اقدام کنید.

بر مبنای طرح جدید، در صورت کشف حجاب در خودرو برای بار اول، پیامک هشدار از سرشماره پلیس به مالک خودرو به منظور رعایت هنجارهای اجتماعی ارسال می‌شود که در صورت وجود اعتراض، افراد می‌توانند با باز کردن لینک ارسالی، اعتراض خود را اعلام کنند و پلیس بدون قید و شرط در مرحله اول پذیرای اعتراض افراد خواهد بود.

در صورت کشف حجاب برای بار دوم، پیامکی مبنی بر توقیف خودرو به صورت سیستمی به مدت ۱۵ روز به مالک خودرو ارسال می‌شود؛ طبق این پیامک، در طول مدت توقیف خودرو، مالک نمی‌تواند از خدمات اداری خودرو و نقل انتقال آن استفاده کند و در صورتی که در طول ۱۵ روز تخلف مشابه صورت نگیرد، خودرو از توقیف خارج می‌شود.

در صورت کشف حجاب برای بار سوم، توقیف خودرو از طریق پیامک به مالک اعلام می‌شود که در این صورت مالک باید از تردد با خودرو پرهیز کند و منتظر تماس پلیس باشد.

مأموران در اولین فرصت با مالک تماس می‌گیرند و با مشورت انجام شده با مالک، خودرو در محل توقیف و قفل چرخ هوشمند زده یا به پارکینگ معرفی شده و قبض پرداختی تحویل پلیس می‌شود و پس از گذشت یک هفته، پس از طی شدن مراحل قانونی، خودرو ترخیص خواهد شد.»

کد خبر 657160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.