آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه_ سامانه بارشی در بعضی نواحی نوار غربی کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های یزد و فارس فعال خواهد بود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و زنجان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد، ریزش تگرگ انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز در سواحل دریای خزر بارش آغاز خواهد شد، افزود: با گذر امواج تراز میانی از نواحی جنوبی کشور در جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر خواهد داد و در جنوب ایلام و نیمه غربی خوزستان، وزش باد و نفوذ گرد و خاک از مرزهای غربی کشور انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: فردا بارش در نواحی غربی کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران، سمنان و استان‌های اصفهان، یزد و کرمان خواهد بود. در سواحل شمالی و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز بارش ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش رخ می‌دهد و در استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد، یزد، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان‌وبلوچستان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز جمعه با تداوم بارش در این مناطق، گستره فعالیت سامانه مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های مرکزی قم و شرق لرستان را نیز در بر می‌گیرد و روز شنبه افزون بر اینکه در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور رگبار پراکنده رخ می‌دهد، در بعضی نقاط شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود، خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۳ است و در روز _‌چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید در شب و رگبار و رعد و برق با بیشینه ۲۴ و کمینه ۱۱ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 656920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.