از جزئیات قتل دانش‌آموز توسط راننده سرویس تا کشف جسد نوزاد در سطل زباله

جزئیات قتل دانش‌آموز هفت ساله، قتل خونین در چاقوکشی هولناک، حمله به یک جشن عروسی، کشف جسد نوزاد در سطل زباله و فوت دو نفر در پی اصابت صاعقه را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم هفت ساله که در کلاس اول دبستان درس می‌خواند ظهر روز دوم اسفندماه سال گذشته، در محله بهشتی شهر سمنان ناپدید شد. با شکایت خانواده او راننده سرویس مدرسه بازداشت شد و بعد از چند هفته اعتراف کرد که ابراهیم را داخل قناتی در حاشیه شهر انداخته و باعث مرگ وی شده است.

پس از این اعتراف، جست‌وجوها برای یافتن پسر دانش‌آموز آغاز شد و پنجم فروردین امسال لباس فرم مدرسه کودک در یکی از انشعاب‌های قنات قدیمی پیدا شد. اطراف محل پیدا شدن لباس خاک‌برداری و سرانجام نیز پیکر پسربچه پیدا شد. با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب شهر سمنان، متهم چند روز پیش در حضور تیم پلیس جنایی صحنه قتل را بازسازی کرد و قرار شد پزشکی قانونی علت اصلی مرگ کودک را مشخص کند.

پدر ابراهیم در خصوص این حادثه گفت: دو سالی می‌شد برای دختر ۱۱ ساله‌ام سرویس مدرسه گرفته بودیم و به راننده سرویس اطمینان داشتیم. گاهی نیز پسرم با آنها به مدرسه می‌رفت. عصر دوم اسفند سال گذشته که خواهرش آمد، فهمیدیم راننده سراغ‌شان نرفته است. راهی مدرسه پسرم شدم. آنجا تعطیل شده و از ابراهیم خبری نبود. با همکلاسی‌هایش حرف زدیم و فهمیدم سوار پراید مشکی شده و رفته است. به راننده سرویس شک کرده و با او حرف زدم که مدعی شد از پسرم خبری ندارد.

بیمارستان‌ها و بهزیستی را جست‌وجو کردیم اما اثری از پسرم نبود. در ادامه به پلیس آگاهی سمنان رفتیم و شکایت کردیم؛ حتی راننده خودش هم با ما به اداره پلیس آمد و پیگیر وضعیت پسرم بود. او روزهای بعد که دخترم را به مدرسه می‌برد درباره سرنوشت پسرم پرس‌وجو می‌کرد. تصویر ابراهیم را به در و دیوار شهر چسباندیم و برای یابنده مژدگانی در نظر گرفتیم. از سوی دیگر مأموران با بازبینی دوربین‌های شهری تصویری یافتند که نشان می‌داد پسرم با راننده سرویس از شهر خارج شده و راننده روز بعد تنها به شهر بازگشته است.

با کشف این سرنخ، راننده سرویس بازداشت شد و بعد از چند هفته اعتراف کرد و گفت پسرم را در نزدیک مدرسه دیده، او را ربوده و از شهر خارج کرده اما وقتی فهمیده خانواده به دنبال او هستند، ابراهیم را به داخل قنات قدیمی انداخته و به خانه بازگشته است. وقتی فهمیدیم او را به داخل قنات انداخته با آتش‌نشان‌ها، مقنی‌ها و مأموران به آنجا رفتیم به امید اینکه ابراهیم زنده باشد. ابتدا لباس مدرسه‌اش و بعد جسد او را پیدا کردیم.

قتل خونین در چاقوکشی هولناک

سرهنگ پیمان گودرزی؛ فرمانده انتظامی شهرستان کرج، اظهار کرد: به دنبال اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک نزاع خیابانی در یکی از بوستان‌های محله کیان‌مهر شهر کرج، بلافاصله عوامل کلانتری ۴۳ برای بررسی موضوع به محل درگیری اعزام شدند.

وی افزود: به محض حضور پلیس و انجام تحقیقات میدانی از سوی مأموران، مشخص شد که در یک نزاع و درگیری خیابانی یک جوان ۱۸ ساله توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسیده است. بلافاصله تحقیقات مأموران در زمینه شناسایی عاملان قتل آغاز و در کمتر از پنج ساعت دو نفر در این زمینه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از اعتراف یکی از متهمان به انجام قتل خبر داد و گفت: هر دو متهم پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

حمله به یک جشن عروسی

سرهنگ حجت‌الله احمدیان؛ فرمانده انتظامی خفر، اظهار کرد: در پی اعلام خبر درگیری و ضرب و شتم در یکی از روستاهای شهرستان خفر، مأموران انتظامی به آدرس اعلامی اعزام و مشخص شد متهمان پیش از حضور مأموران از محل متواری شده‌اند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که تعدادی شرور با سلاح سرد بعد از اقدام به درگیری، بی‌نظمی و ضرب و شتم تعدادی از افراد حاضر در مراسم عروسی و مجروح کردن آنها، از محل متواری شده‌اند. با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی، هفت نفر از عوامل اصلی درگیری شناسایی و در یک عملیات منسجم با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خفر با بیان اینکه متهمان در اعترافات اولیه علت درگیری را اختلافات شخصی اعلام کردند، خاطرنشان کرد: با افرادی که قصد داشته باشند نظم و امنیت عمومی را مختل کنند، برخورد خواهد شد.

کشف جسد نوزاد در سطل زباله

بعدازظهر روز شنبه دوم اردیبهشت‌ماه، کشف جسد یک نوزاد در یک سطل زباله در خیابان وحدت اسلامی از سوی رفتگران که مشغول کار بودند به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد. با اعلام این خبر، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، تیم تشخیص هویت و متخصصان پزشکی قانونی با دستور قاضی محمدمهدی براعه؛ بازپرس ویژه قتل عمد شعبه سوم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه، با جسد نوزاد چندروزه‌ای مواجه شدند که داخل یک کیسه گذاشته شده بود و آثار زخم روی شکم و پشت جسد که با جسم نوک‌تیز ایجاد شده بود به چشم می‌خورد. بدین ترتیب در نخستین گام مردی که جسد را پیدا کرده بود هدف تحقیقات قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: مشغول تخلیه سطل زباله بودم که با یک کیسه مواجه شدم هنگامی که کیسه را باز کردم جسد نوزاد را دیدم و بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از پایان تحقیقات میدانی، از سوی قاضی جنایی مأموریت پیدا کردند با بازبینی دوربین‌های مداربسته خیابان وحدت اسلامی هویت فردی را که جسد را به داخل سطل زباله انداخته است، شناسایی کنند. جسد این نوزاد به پزشکی قانونی منتقل شد تا متخصصان، آثار زخم روی بدن جسد را بررسی کنند و مشخص شود آثار به وسیله اصابت جسم نوک‌تیزی مانند چاقو به وجود آمده یا آثار پنجه‌های حیواناتی مانند گربه است.

تحقیقات در رابطه با این پرونده در شعبه سوم دادسرای امور جنایی ادامه دارد و کارآگاهان برای دستگیری عاملان این جنایت وارد عمل شده‌اند.

فوت ۲ نفر در پی اصابت صاعقه

افشین یگانه؛ مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: در روزهای اخیر که شاهد بارندگی و رعد و برق در نقاط مختلف استان بودیم، دو نفر جان خود را از دست دادند. این افراد در فضای باز قرار داشتند و به دلیل برخورد صاعقه دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در فصل بهار به علت شرایط آب و هوایی امکان بروز صاعقه وجود دارد، خاطرنشان کرد: افراد زمان بارندگی و رعد و برق در فضای باز قرار نگیرند و تا حد امکان در منزل بمانند.

کد خبر 656832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.