از کشف جسد زن جوان داخل صندوق عقب خودرو تا کشف جسد حلق‌آویز مرد گمشده

کشف جسد زن جوان در صندوق عقب خودرو، قتل هولناک مرد جوان با چکش، پایان شش ماه فرار مرد همسرکش، کشف جسد حلق‌آویز مرد گمشده پس از چهار روز و قتل در دوئل مسلحانه دو باجناق را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر روز سه‌شنبه بیست‌ونهم فروردین‌ماه، ساکن خانه‌ای در یکی از محله‌های لواسان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و گفت: چند روزی می‌شود که یک خودروی پراید به طرز مشکوکی در این محله رها شده است. با اعلام این خبر، نزدیک‌ترین واحد گشت کلانتری ۱۶۶ لواسان راهی محل مورد نظر شد و به محض باز کردن درب صندوق عقب خودروی پراید، با یک کیسه مشکی رنگ مواجه شدند که داخل آن، جسد زن جوانی وجود داشت.

پیرو کشف این جسد، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان تشخیص هویت به همراه بازپرس کشیک قتل دادسرای لواسانات، راهی صحنه جنایت شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. تحقیقات تخصصی تیم بررسی صحنه جرم نشان می‌داد، زن ۳۳ ساله راننده تاکسی اینترنتی بوده اما هر روز در ساعت مشخصی تعدادی مسافر را از میدان تجریش به لواسان می‌آورده است.

مدارک هویتی مقتول نیز در داشبورد خودروی پراید کشف شد و تجسس‌های کارآگاهان جنایی حکایت از آن داشت که پسر مقتول چند روز قبل از کشف شدن جسد، مفقودی مادر خود را به پلیس اعلام کرده بود. پس از پایان تحقیقات میدانی، تیم پلیسی مأموریت پیدا کردند تا دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جنایت را هدف بازبینی قرار دهند.

با دستور بازپرس کشیک قتل دادسرای لواسانات، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در رابطه با دستگیری عامل این جنایت هولناک آغاز شده است.

قتل هولناک مرد جوان با چکش

سرهنگ اکبر نجفی؛ فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان، از دستگیری ضربتی یک تبعه خارجی در کمتر از ۴۸ ساعت خبر داد و اظهار کرد: این متهم به دلیل اختلافات مالی و ملکی با فردی درگیر و با زدن ضربه توسط چکش به سر او، وی را به قتل می‌رساند.

وی افزود: قاتل که از اتباع خارجی است، جسد مقتول را در صندوق عقب خودروی خود جای داده و آن را در محدوده باغات پسته اطراف شهر رها کرده بود. متهم در بازجویی‌های پلیسی و با مشاهده شواهد موجود، به ارتکاب قتل اعتراف کرد و با تکمیل تحقیقات، ضمن تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

پایان ۶ ماه فرار مرد همسرکش

سردار دوستعلی جلیلیان؛ فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در اواخر مهرماه سال گذشته طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل شهروندی در یکی از محلات شهر زهک، بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی اولیه مأموران پلیس مشخص شد که مردی ۳۱ ساله به دلیل اختلاف شخصی و خانوادگی، همسر ۲۶ ساله خود را به قتل رسانده است و با توجه به متواری بودن قاتل، تحقیقات پلیس برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه تیم رسیدگی کننده به پرونده چند روز قبل سرنخ‌هایی از محل اختفای متهم در شهرستان اشکذر استان یزد به دست آوردند و در نهایت مخفیگاه قاتل فراری شناسایی و متهم در عملیاتی ضربتی پس از شش ماه فرار و زندگی مخفیانه دستگیر شد.

کشف جسد حلق‌آویز مرد گمشده پس از ۴ روز

ماجرا به جمعه هفته گذشته و روزی باز می‌گردد که ولی ابراهیمی ۴۲ ساله که شغلش کارگری بود، برای کار از خانه بیرون رفت. معصومه ابراهیمی؛ دختر دایی او در حالی که به شدت نگران بود، گفت: آن روز نه بحث و جدلی با همسرش داشته و نه اتفاق خاص دیگری رخ داده بود و ولی برای کار از خانه بیرون رفت و پس از آن دیگر هیچ خبری از او نداریم.

او این جملات را در حالی گفت که افزون بر امدادگران هلال‌احمر شهرستان خوسف، نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی نیز به دنبال پیدا کردن رد و نشانی از ولی بودند. جست‌وجوها که از روز شنبه و یک روز بعد از درخواست کمک از هلال‌احمر خوسف آغاز شده بود، در حالی ادامه داشت که همسر، دو فرزند و خانواده او هر لحظه در انتظار شنیدن خبر خوش زنده پیدا شدن او بودند.

روز سه‌شنبه محمد ولی‌زاده، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خوسف، از پیدا شدن جسد حلق‌آویز ولی خبر داد و اظهار کرد: جست‌وجوها در حالی به سرانجام رسید که جسد این فرد را به شکل حلق‌آویز و آویزان از یک تکه سنگ در یک منطقه کوهستانی در اطراف روستای محل زندگی‌اش در فدشک پیدا شد.

وی افزود: براساس اعلام پزشکی قانونی، بیش از ۷۲ ساعت از مرگ ولی ابراهیمی می‌گذرد و گویا درست پس از خروج از خانه این اتفاق برای او رخ داده است؛ البته اعلام نظر قطعی به پزشکی قانونی بستگی دارد که توضیح دهد آیا او خود را حلق‌آویز کرده یا حلق‌آویز شده است.

قتل در دوئل مسلحانه ۲ باجناق

دهم فروردین امسال وقوع یک جنایت مسلحانه در محله جعفرآباد کرمانشاه به کارآگاهان پلیس جنایی این شهر گزارش شد. بلافاصله تیمی از مأموران در صحنه جنایت حضور پیدا کردند و با جسد خونین مردی ۳۴ ساله که از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، مواجه شدند.

کارآگاهان پلیس موضوع این جنایت مسلحانه را به بازپرس ویژه قتل مخابره کردند و جسد جهت معاینات به پزشکی قانونی فرستاده شد. در تحقیقات نخست، کارآگاهان پی بردند که قربانی بر سر یک قطعه زمین با افرادی اختلاف داشته و زمان درگیری از طرف آنها هدف گلوله مرگبار قرار گرفته است.

بدین ترتیب، تیمی از کارآگاهان پلیس برای شناسایی متهمان وارد عمل شدند و در یک عملیات آنها را دستگیر کردند. این متهمان در جریان بازجویی منکر هرگونه قتل و جدال مسلحانه با اسلحه شدند و اظهار بی‌گناهی کردند. سرانجام مأموران پلیس پی بردند که مرد ۳۴ ساله قبل از قتل با باجناق خود تماس گرفته و از او کمک خواسته است.

با توجه به سرنخ‌های به دست آمده و آنجایی که باجناق قربانی پس از این جنایت مخفی شده بود، او به عنوان اولین مظنون تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام با گذشت ۱۹ شبانه روز از این جنایت، باجناق ۳۶ ساله که در محله جعفرآباد مخفی شده بود، دستگیر شد.

این مرد ابتدا منکر هرگونه قتلی شد اما وقتی خود را در برابر شواهد دید، چاره‌ای جز بیان حقیقت نیافت و به قتل ناخواسته باجناق خود اعتراف کرد و گفت: روز حادثه باجناقم با من تماس گرفت و گفت بر سر قطعه زمینی با چند نفر درگیر شده است و از من خواست به کمک او بروم.

از آنجای که من یک قبضه اسلحه کلاشینکف در خانه داشتم، آن را برداشتم و به خانه او رفتم. وقتی دید که من مسلح هستم اعتراض کرد و گفت نیازی به استفاده از اسلحه نیست اما چون سلاح از قبل مسلح شده بود در کشمکش میان ما، ناخواسته تیری شلیک و به قفسه سینه او اصابت کرد و مرگ وی را رقم زدم. باور کنید هرگز قصد قتل او را نداشتم و این جنایت ناخواسته اتفاق افتاد.

مأموران پلیس آگاهی در ادامه جست‌وجوهای خود موفق به کشف اسلحه کلاشینکف، یک تیغه خشاب و چند عدد فشنگ شدند و پس از تشکیل پرونده در این خصوص، آن را برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی ارجاع دادند.

کد خبر 656137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.