ضرورت همکاری شهرداری با پزشکی قانونی در نگهداری از اجساد مجهول‌الهویه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: پزشکی قانونی ماه‌ها اجساد مجهول‌الهویه را نگهداری می‌کند تا تشریفات قانونی آن سپری و مقام قضائی جواز دفن را صادر کند، از این رو شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز باید با پزشکی قانونی همکاری داشته و سوله بحران مورد نیاز را در اختیار قرار دهند.

سلیم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شعار مجموعه پزشکی قانونی صحت و دقت همراه با تکریم ارباب رجوع است و گام‌های رو به جلو در این راستا برداشته شده است، در مرکز استان نیز فضایی برای ارباب رجوع ایجاد کردیم که در سریع‌ترین زمان بهترین دسترسی و خدمات را داشته باشند.

وی افزود: در بخش کمیسیون‌ها، در اسفندماه سال گذشته ارائه پاسخ به کمتر از ۱۱ روز کاری رسید و در بخش آزمایشگاه، معاینه و تشریح تلاش شده است که در سریع‌ترین زمان پاسخ داده شود. موضوع تکریم ارباب رجوع در شهرستان‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است و مراکز پزشکی قانونی پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و صحنه برای تسهیل در ارائه خدمات به اهالی آن شهرستان‌ها احداث شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: کیفیت آموزش همکاران پزشکی قانونی برای ارائه خدمت مطلوب به مراجعان ارتقا داده شده و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی و همکاران دستگاه قضائی در اولویت قرار گرفته است. کمیته‌های تشریح و معاینه‌های بالینی برای بررسی نواقص عملکرد درون سازمانی تشکیل شده است تا نواقص بررسی و اقدام به تصحیح شود.

وی با اشاره به موضوع سوله بحران، گفت: برای ساماندهی اجساد در مواقع بحران و ایجاد مرکزی در همین راستا، در یک سال و نیم گذشته تلاش‌هایی انجام گرفته است که در نهایت اختصاص سوله بحران به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه رسید و در شورای تطبیق فرمانداری کرمانشاه نیز مورد تصویب قرار گرفت، اما بنا به دلایلی از پیشرفت این طرح جلوگیری شد.

خانی اضافه کرد: رایزنی‌های گسترده‌ای انجام گرفته است که با توجه به نیاز ضروری شهر به سوله بحران، این سوله تجهیز و آماده به کار شود و خدمتی ماندگار برای روزهای بحرانی به استان و شهر کرمانشاه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، سازمان پزشکی قانونی تنها وظیفه تعیین علت فوت و صدور جواز دفن را دارد، اظهار کرد: نگهداری اجساد مجهول‌الهویه به عهده پزشکی قانونی نیست و طبق قانون بر عهده شهرداری و سازمان آرامستان‌های شهرداری است، پزشکی قانونی از باب همکاری و به دلیل کمبود فضای سردخانه‌ای سازمان آرامستان‌های شهرداری مبادرت به نگهداری اجساد مجهول‌الهویه می‌کند و این همکاری سال‌ها است که تداوم دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: پزشکی قانونی ماه‌ها اجساد مجهول‌الهویه را نگهداری می‌کند تا تشریفات قانونی آن سپری و مقام قضائی جواز دفن را صادر کند، از این رو ضروری است شهرداری و شورای اسلامی شهر با پزشکی قانونی همکاری داشته و سوله بحران مورد نیاز را در اختیار قرار دهند تا در مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 655698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.