کرونا خطر بروز دیابت را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیماری کووید-۱۹ خطر بروز بیماری دیابت را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که تاکنون بیماری کووید -۱۹ باعث مرگ تقریباً هفت میلیون نفر در سراسر دنیا شده است. بیماری کووید -۱۹ باعث بروز تأثیرات طولانی مدت بر سلامت افراد می‌شود. حتی افرادی که عفونت خفیف را تجربه کرده‌اند نیز ممکن است تحت تأثیر عوارض جانبی طولانی مدت بیماری قرار گیرند. کرونای طولانی‌مدت ۱۰ تا ۳۰ درصد افراد مبتلا به عفونت خفیف و بیش از نیمی از افرادی که به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شدند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین بیماری کووید -۱۹ و دیابت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۶۲۹ هزار و ۹۳۵ فرد با میانگین سنی ۳۲ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد بین اول ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۳۱ دسامبر همان سال، درگیر بیماری کووید -۱۹ شده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به کرونا ۲۲ درصد بیشتر از افرادی که درگیر این بیماری نشدند، به بیماری دیابت مبتلا شدند.

به گفته محققان، افرادی که به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شدند، ۲.۴ برابر بیشتر از افرادی که آلوده نشده بودند، در معرض بیماری دیابت قرار داشتند. همچنین، افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند، ۳.۲۹ برابر بیشتر احتمال داشت درگیر بیماری دیابت شوند.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

کد خبر 656653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.