جراحی چاقی می‌تواند عوارض دیابت را درمان کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جراحی چاقی می‌تواند به بهبود عوارض ناشی از بیماری دیابت نوع دوم، کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دیابت یک بیماری مزمن است که به هورمون انسولین و توانایی بدن در استفاده از گلوکز برای تولید انرژی مرتبط است. این بیماری ممکن است باعث بروز عوارض طولانی مدت مانند عارضه نوروپاتی محیطی شود و بر عصب پاها، دست‌ها و بازوها تأثیر بگذارد. عارضه دیگر بیماری دیابت، رتینوپاتی است که باعث بروز آسیب به چشم‌ها و افزایش خطر مشکلات بینایی می‌شود.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر جراحی چاقی بر بهبود عوارض ناشی از بیماری دیابت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۷۹ فرد را که جراحی چاقی انجام داده بودند، به مدت دو سال تحت نظر داشتند. همه افراد شرکت‌کننده در مطالعه دچار چاقی و اضافه وزن زیاد بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد شرکت‌کننده در مطالعه پس از گذشت دو سال، بهبود نوروپاتی محیطی را تجربه کردند. علاوه بر این، محققان متوجه بهبود کیفیت زندگی و تسکین درد افراد شرکت‌کننده در مطالعه شدند. به گفته پژوهشگران، جراحی چاقی باعث بهبود سطح گلوکز ناشتا می‌شود. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Diabetologia منتشر شده است.

کد خبر 655844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.