استادیوم جام‌ جهانی قطر، میزبان نمازگزاران عید فطر

مردم قطر برای اولین بار جشن عید فطر امسال خود را در استادیوم شهر که با بالاترین استانداردهای روز دنیا برای جام جهانی فیفای ۲۰۲۲ احداث شد، برگزار خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوحه پایتخت قطر، میزبان مسابقات جام جهانی فیفا ۲۰۲۲ بود که به دنبال آن، تحولات بسیاری در زمین‌های ورزشی و استادیوم‌های آن به‌وجود آمد. استادیوم اصلی شهر که احداث آن پانزدهم ژوئن سال ۲۰۲۰ برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به پایان رسید، از ظرفیت ۴۰ هزار نفر برخوردار است و چشم‌اندازهای زیبای بسیاری را در اطراف خود در بر گرفته است.

استادیوم جام‌ جهانی قطر، میزبان نمازگزاران عید فطر

علاوه بر این، دانشگاه‌های بین‌المللی معتبری در سراسر اطراف آن قرار دارد و به همین دلیل، بهترین پروژه‌های علمی در اطراف این استادیوم انجام می‌شود که در نتیجه، سراسر منطقه از شهرت بالایی در میان دوستداران دانش سراسر جهان برخوردار است. همین ویژگی‌های آکادمیک در انتخاب منطقه برای احداث استادیوم جام جهانی فیفای ۲۰۲۲، با هدف توسعه جامعه و بشر نقش مهمی ایفا کرد و محبوبیت آن را در میان تماشاگران مسابقات به‌طور قابل توجهی افزایش داد.

استادیوم ورزشی دوحه تنها هفت کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و به همین دلیل از قابلیت دسترسی بالایی برخوردار است و امکان تردد به سمت آن برای شهروندان از طریق خودروهای شخصی یا مترو شهری فراهم آمده است.

استادیوم جام‌ جهانی قطر، میزبان نمازگزاران عید فطر

مدیران دوحه اعلام کرده‌اند که استادیوم جام جهانی فیفای ۲۰۲۲ میزبان نمازگزاران عید فطر خواهد بود و با تکنولوژی پیشرفته خود برای خنک‌سازی فضا، لحظات خوشایندی را برای جشن و سرور مسلمانان فراهم خواهد آورد. علاوه بر این، مردم می‌توانند پس از پایان نماز روز عید برای تجربه لحظات شیرین‌تر و حتی صرف ناهار در فضاهای سبز بی‌شمار و مکان‌های تفریحی اطراف این مرکز ورزشی، گرد هم بیایند.

جالب است بدانید که طراحی استادیوم جام جهانی فیفای ۲۰۲۲ دوحه با الهام از معماری اسلامی انجام شده است که این ویژگی بیشترین پیوند را بین نمازگزاران و محیط اطراف آن‌ها به وجود خواهد آورد، ضمن این‌که برگزاری جشنواره عید فطر در این مکان، لذت عبادت پایان ماه رمضان را برای آن‌ها دوچندان خواهد کرد.

استادیوم جام‌ جهانی قطر، میزبان نمازگزاران عید فطر

کد خبر 655701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.