پژوهشگران به‌دنبال کشف دورترین کهکشان‌ دنیا هستند

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: پژوهشگران به دنبال این هستند که رکورد دورترین کهکشانی را که تاکنون کشف شده است، تغییر دهند.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اکتشافات اخیر تلسکوپ فضایی جیمزوب و سطح عملکرد این سازه فضایی تا به امروز، اظهار کرد: در رابطه با اکتشافات تلسکوپ فضایی جیمزوب می‌توان به بررسی کهکشان‌های بسیار دور کیهان اشاره کرد.

وی افزود: اکتشاف کهکشان‌های بسیار دور همچنان ادامه دارد، اما تاکنون تلسکوپ فضایی جمیزوب توانسته کهکشانی با سن ۳۵ میلیارد سال نوری کشف کند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: در حال حاضر دورترین کهکشانی که کشف شده متعلق به ۳۵ میلیارد سال گذشته است، اما همچنان باید منتظر بمانیم تا لنز تلسکوپ فضایی جیمز وب به کهکشان دورتری نگاه کند.

وی تاکید کرد: درواقع همچنان باید منتظر بمانیم تا تلسکوپ فضایی جیمزوب بتواند به بازه زمانی مورد نظر پژوهشگران نگاه کند.

منتظری در رابطه با قدیمی‌ترین کهکشان کیهان گفت: در نهایت کهکشانی که طی فرآیند انتقال به قرمز بیشترین فاصله و میزان عمر را داشت، دورترین کهکشان محسوب می‌شود و با کشف آن می‌توانیم رکورد کنونی جیمزوب را جابه‌جا کنیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: درواقع پژوهشگران به دنبال این هستند که رکورد دورترین کهکشانی که تاکنون کشف شده است را تغییر دهند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم افزود: در حال حاضر این کهکشان ۳۵ میلیارد ساله با بیشترین سرعت دور رشد و بیشتر شتاب انبساط در فضا و زمان رکوردار کهکشان‌های نخستین محسوب می‌شود

کد خبر 655689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.