۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کشف جدید جیمزوب چیست؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: نقطه‌ای در عالم توسط تلسکوپ فضایی جیمزوب شناسایی شده است که منبعی فارغ از انرژی‌های موجود شناخته‌شده در جهان محسوب می‌شود.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کشفیات اخیر تلسکوپ فضایی جیمز وب در راستای شناسایی ماده و انرژی تاریک، اظهار کرد: تلسکوپ فضایی جیمزوب اخیراً منبع انرژی را در نقطه‌ای از عالم شناسایی کرده است که البته ماهیت آن با سایر منابع انرژی تفاوتی ندارد.

وی افزود: درواقع این کشف جیمزوب یک منبع انرژی معمولی است و نمی‌توان گفت که با منابع انرژی دیگر ماهیت متفاوتی دارد، اما منبعی که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب کشف شده، ویژگی‌هایی دارد که حائز اهمیت است.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ویژه این منبع انرژی مربوط به چگالی و ویژگی‌های عالم است.

وی تصریح کرد: درواقع به دلیل اینکه چگالی عالم عددی ثابت است هر نقطه از کیهان را که مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم با نقطه‌ای دیگر از کیهان ویژگی‌های یکسانی خواهد داشت.

منتظری در همین رابطه افزود: هر نقطه از کیهان دارای ویژگی‌های یکسانی است و عملاً مقدار چگالی، انرژی و جرم در مقیاس ماکرو هر نقطه مشابه یکدیگر است، اما منبع انرژی که توسط تلسکوپ فضایی جیمزوب کشف شده است این تعادل را نقض می‌کند.

وی تاکید کرد: درواقع نقطه‌ای در عالم توسط تلسکوپ فضایی جیمزوب شناسایی شده است که منبعی فارغ از انرژی‌های موجود شناخته‌شده در جهان محسوب می‌شود؛ البته همچنان بشر در حوزه شناخت انرژی و ماده تاریک راه بسیاری را باید طی کند.

کد خبر 641647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.