از قتل همسر و به آتش کشیدن جسد تا قتل و مثله کردن جسد یک زن

قتل همسر و به آتش کشیدن جسد، شلیک مرگبار به برادر، مرگ مشکوک مرد کارتن‌خواب، قتل و مثله کردن جسد یک زن و اتهام قتل غیرعمد جوان مبتلا به سرطان را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آذرماه سال ۱۴۰۱ مرد سالخورده‌ای به اداره دهم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، اظهار کرد: چند روزی می‌شود که از پسرم و همسرش بی‌خبرم و هر چقدر هم با تلفن همراه‌شان تماس می‌گیرم خاموش است. همسایه‌ها هم مدعی هستند دو روز است که آن‌ها را ندیده‌اند.

پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت مرد سالخورده، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند و تحقیقات را در رابطه با این پرونده آغاز کردند. تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه داشت تا اینکه ۱۰ روز پس از ناپدید شدن زوج جوان، دختری پای در یکی از کلانتری‌های پایتخت گذاشت و مدعی شد می‌خواهد راز یک جنایت را فاش کند.

دختر جوان، هنگامی که مقابل مأموران پلیس قرار گرفت، گفت: با تهدید دوستانم شاهد قتل مرد جوانی بودم. من در یک کافه با الناز و داریوش آشنا شدم. داریوش در کافه کار می‌کرد و الناز هم زنی متأهل و جوان بود و رفت و آمدهای من به کافه باعث دوستی ما سه نفر شد. من به خانه الناز می‌رفتم و از این طریق با شوهرش نیز آشنا شدم.

شوهر الناز خوش‌قیافه و ورزشکار بود؛ همچنین الناز می‌گفت که با او مشکل و اختلاف زیادی دارد و بعد از مدتی هم متوجه شدم که الناز با داریوش روابط پنهانی برقرار کرده است. یک شب که با الناز و داریوش به بام تهران در ولنجک رفته بودیم آن‌ها از من خواستند با شوهر الناز تماس بگیرم و او را به بهانه‌ای به آنجا بکشانم.

به ناچار تماس گرفتم و به دروغ به او گفتم می‌خواهم در مورد الناز صحبت کنم و او هم که از ماجرا بی‌خبر بود خودش را به محل قرار رساند و زمانی که به محل رسید با دیدن همسرش و داریوش تعجب کرد. ناگهان درگیری بین داریوش و مرد جوان آغاز شد که شوهر الناز در این درگیری با ضربات چاقو به قتل رسید و سپس جسد او توسط قاتل به دماوند برده و به آتش کشیده شد. آنها نیز با یکدیگر قرار گذاشتند پس از جنایت به ترکیه سفر کنند.

با اعتراف صریح دختر جوان، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی بیست‌وهفتم آذرماه سال ۱۴۰۱، راهی دماوند شدند و پس از چندین ساعت تجسس، جسد مقتول را پیدا کردند. تیم جنایی برای اطمینان از هویت مقتول از خانواده مقتول خواستند تا برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی بروند.

با حضور خانواده مقتول در سردخانه پزشکی قانونی از روی لباس‌ها و ساعت پسرشان، هویت جسد سوخته را شناسایی شد و بدین ترتیب بررسی‌های تخصصی کارآگاهان جنایی دایره قتل پلیس آگاهی پایتخت برای دستگیری متهمان آغاز شد. تحقیقات تیم جنایی نیز نشان می‌داد، مقتول روز قبل از جنایت متوجه شده بوده که همسرش با کوروش ارتباط پنهانی دارد و متهمان از قبل نقشه قتل را طراحی کرده بودند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی و مخابراتی متوجه شدند، متهمان قصد داشتند به صورت غیرقانونی از مرز زمینی به کشور ترکیه فرار کنند اما موفق نشده‌اند و آنها به شمال ایران رفته‌اند. کارآگاهان پس از دریافت این سرنخ مهم، با بررسی‌های موشکافانه و تیزهوشی متوجه شدند، متهمان از شمال کشور به شهریار آمدند و مشغول شیرینی فروشی هستند و همین اطلاعات مهم کافی بود تا کارآگاهان برای دستگیری آنها وارد عمل شوند.

کارآگاهان پس از دریافت مجوزهای لازم قضائی، ظهر امروز بیست‌وهشتم فروردین‌ماه، راهی مخفیگاه زن و مرد جوان شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای با یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر و برای تحقیقات و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهمان پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر قتل مرد جوان اعتراف کردند و مرد جنایتکار مدعی شد: مقتول با چاقو در بام تهران به من حمله کرد که من چاقو را از دستش گرفتم و چهار ضربه به بدن او وارد کردم. پس از به قتل رساندن مقتول جسد را به دماوند بردم و در آنجا تصمیم گرفتیم تا جسد را به آتش بکشیم و پس از آتش‌افروزی، به مرزهای غربی کشور رفتیم تا به ترکیه فرار کنیم اما قاچاقچی‌ها پول‌هایی که داشتیم را هدف سرقت قرار دادند و مجبور شدیم پنهانی به تهران برگردیم.

با دستور قاضی جنایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

شلیک مرگبار به برادر

سردار دوستعلی جلیلیان؛ فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: همزمان با اعلام وقوع یک فقره قتل به صورت مسلحانه در یکی از خیابان‌های شهرستان خاش، بلافاصله اقدامات هوشمندانه پلیسی آغاز شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس این شهرستان در ردزنی‌های اطلاعاتی و نامحسوس خود ردپای عامل اصلی این جنایت را که برادر مقتول بود، در سطح یکی از روستاهای این شهرستان شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: قاتل در کمتر از ۷۲ ساعت پس از ارتکاب جرم، در یک عملیات پلیسی دستگیر و از وی یک قبضه سلاح کلت و شش تیر جنگی کشف و به پلیس آگاهی منتقل شد. قاتل انگیزه خود از ارتکاب این جنایت را اختلاف خانوادگی اعلام کرد.

مرگ مشکوک مرد کارتن‌خواب

ظهر روز بیست‌وهشتم فروردین‌ماه جاری پرسنل انتظامات بیمارستانی در تهران، مرگ مشکوک مرد میانسالی را در این مرکز درمانی به پلیس گزارش کردند و با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید و تیم بررسی صحنه جرم با دستور وحید ناصری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

مأموران پلیس در سردخانه بیمارستان با جسد مرد ۵۰ ساله‌ای مواجه شدند که به دلایل نامشخصی فوت کرده بود. بررسی‌های اولیه تیم تحقیق نشان می‌داد، متوفی کارتن‌خواب بوده و چند روز قبل به دلیل عفونت، از خیابانی در محله ابوسعید به این مرکز درمانی منتقل شده اما اقدامات کادر درمان فایده‌ای نداشته و او به کام مرگ فرو رفته است.

پس از پایان تحقیقات میدانی، کارآگاهان جنایی مأموریت پیدا کردند تا برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده دوربین‌های مداربسته خیابانی که متوفی در آن حضور داشته را هدف بازبینی قرار دهند و اقدامات اطلاعاتی را کلید بزنند. با دستور بازپرس جنایی جسد متوفی برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

قتل و مثله کردن جسد یک زن

سرهنگ کاووس حبیبی؛ رئیس پلیس آگاهی استان فارس، اظهار کرد: در پی به قتل رسیدن یک زن و پیدا شدن جسد وی اطراف شهرستان آباده در تاریخ بیست‌وششم فروردین‌ماه سال جاری، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان وقوع این قتل به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تلاش‌های شبانه روزی، در نهایت فرد قاتل شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد. قاتل ۶۷ ساله با استفاده از یک قبضه سلاح سرد (چاقو) این زن را به قتل رسانده و جسدش را به طور فجیعی مثله می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص پرونده قضائی تشکیل شده و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: چند روز پیش یک زن دیگر نیز در شهرستان آباده به قتل رسیده که هیچ ارتباطی به این پرونده ندارد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت نیز به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

اتهام قتل غیرعمد جوان مبتلا به سرطان

رسیدگی به پرونده مرگ مشکوک مرد ۳۵ ساله مبتلا به سرطان اواسط سال ۱۴۰۰ در دستور کار بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که این جوان در جریان درمان بیماری سرطان خود به یک کلینیک لیزر مراجعه کرده و پزشک تابش‌دهنده لیزر و یک پزشک رادیولوژیست به همراه خانمی که دکترای مهندسی پزشکی دارد، اقدام به لیزر درمانی غیرقانونی او کرده‌اند که منجر به مرگ او شده است.

با رسیدگی به پرونده، بازپرس محمدمهدی براعه خانم دکتر تهرانی را متهم به تسبیب در قتل غیرعمد به دلیل دخالت در امور پزشکی کرد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع خواهد شد.

کد خبر 655640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.