استقبال مشهدی‌ها برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان مراجعان و اهداکنندگان خون این استان در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ به نسبت ماه رمضان سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

محمد شریف‌الحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش استقبال مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲، ۱۷ هزار و ۳۵۸ نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که این میزان در ایام مشابه سال ۱۴۰۱، ۱۴ هزار و ۹۶۵ نفر بود و به عبارتی شاهد ۱۵.۹۹ درصد رشد در میزان مراجعان به پایگاه‌های اهدای خون استان خراسان رضوی در طول ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ بودیم.

وی افزود: در رمضان سال ۱۴۰۲، ۱۳ هزار و ۱۸۴ نفر از مراجعان به مراکز انتقال خون استان موفق به اهدای خون شدند که این میزان در سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزار و ۵۱۰ نفر بوده است و به این شکل، شاهد ۱۴.۵۴ درصد رشد در میزان اهدای خون نیز بودیم.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون خراسان رضوی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به عمل آمده، اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی در تمام ایام فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ که در آن تعطیلات نوروز نیز با ماه مبارک رمضان همراه شده بود، ذخایر خون استان سبز رنگ و بین ۸ تا ۱۲ روز بوده است و وضعیت بسیار خوبی در این زمینه داشتیم، پاسخگوی نیاز ۶۲ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد سطح استان و بیش از ۱۰ میلیون زائر امام رضا (ع) و اقدامات درمانی نیازمند خون و فراورده‌های خونی آن‌ها بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اهدای خون یک معروف پسندیده و مسئولیت اجتماعی است که انتظار داریم تمام همشهریان و هم‌استانی‌ها در زمان سلامت به این مسئولیت اجتماعی عمل کرده و یاری‌رسان بیماران و نیازمندان به خون باشند.

کد خبر 655528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.