رتبه‌بندی، کمبود نیرو و فضای آموزشی چالش‌های آموزش و پرورش/ مجلس در انتظار وزیر پیشنهادی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود فضای آموزشی مشکل مهم مجموعه بزرگ آموزش و پرورش است و ضروری است نهادهای مختلف و حاکمیتی مانند ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان باید کمک کنند و فضاهای مورد نیاز تعلیم و تربیت را احداث کنند.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آموزش و پرورش از جمله وزارتخانه‌های حساس و استراتژیک کشور است که متأسفانه در دولت‌های گذشته و مجالس ادوار با این نگاه به مجموعه آموزش و پرورش نگاه نشده است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای است که بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم مشغول به خدمت دارد و در مجموع با احتساب خانواده فرهنگیان و محصلان، نزدیک به ۵۰ میلیون نفر عائله این مجموعه بزرگ آموزشی در دولت هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مربوط به رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان که از جمله مشکلات پیش روی وزارت آموزش و پرورش است تصریح کرد: این مشکل باید به سرعت از نظر آئین نامه و شیوه‌نامه و همچنین تأمین مالی و اجرای کامل حل و فصل شود.

وی کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش را مشکل دیگر این مجموعه برشمرد و گفت: این وزارتخانه ۵۰ هزار نیروی پشتیبانی و ۲۶۰ هزار معلم کمبود دارد و تنها با اهتمام جدی دولت بویژه سازمان امور استخدامی در بکارگیری نیروهای ارزشی، متخصص و متعهد در مرتفع می‌شود.

فلاحی ادامه داد: کمبود فضای آموزشی مشکل دیگر مجموعه بزرگ آموزش و پرورش است و ضروری است نهادهای مختلف و حاکمیتی مانند ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان باید کمک کنند و فضاهای مورد نیاز تعلیم و تربیت را احداث کنند.

وی با بیان اینکه همچنان از برنامه ششم توسعه کشور عقب هستیم تاکید کرد: طبق این برنامه باید ۵۴ درصد از نظام آموزشی مهارتی باشد اما امروز ۳۶ درصد مهارتی است که جای کار زیادی می‌طلبد. فعال کردن بیشتر هنرستان‌های فنی و استفاده کامل از ظرفیت آنها و اصلاح آئین نامه‌ها و بخش نامه‌های مربوط به این موضوع می‌تواند کمبودهای آموزش مهارتی را جبران کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم همدان مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف اموال آموزش و پرورش و همچنین معرفی وزیر از سوی دولت نیز مسائلی است که باید هر چه زودتر نهایی و تکلیف آن‌ها مشخص شود.

کد خبر 653724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.