جلسه استقرار سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد + جزئیات

با حضور اعضای شورای معاونان، جلسه استقرار رضامراد صحرایی به‌عنوان سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با حضور اعضای شورای معاونان، جلسه استقرار سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش، استادتمام دانشگاه علامه طباطبایی است که از اردیبهشت ماه سال گذشته به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

از سوابق سرپرست جدید وزارت آموزش‌وپرورش می‌توان به دکترای زبان‌شناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی، تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی، بیش از ۴۰ عنوان کتاب چاپ شده در حوزه آموزش زبان فارسی و موضوعات دیگر، ترجمه کتاب ۱۰ جلد کتاب چاپ شده در حوزه آموزش زبان، فرهنگ، سیاست و تاریخ، پژوهشگر برتر کشور در سال ۱۴۰۰، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ۸۸ تا ۸۹، مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران ۸۴ تا ۸۹، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی از سال ۹۲ تاکنون، اشاره کرد.

قالیباف: دولت در کوتاه‌ترین زمان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی امروز مجلس و پس از بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره علل تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان، اظهار کرد: این از اختیارات دولت است که سه ماه برای وزارت آموزش‌وپرورش سرپرست منصوب کند اما به‌عنوان عضوی از مجلس تقاضا دارم که در فرصت کوتاه‌تری وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود.

وی افزود: در ۱۶ سال گذشته هر دو سال یک‌بار، وزیر آموزش‌وپرورش عوض کردیم، در همین دولت نیز پس از آنکه دو وزیر رأی نیاوردند، وزیر سوم این یک سال را بر این کرسی بود و اکنون کنار رفته است.

رئیس مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد این موضوع اتفاقی نیست، وزارت آموزش‌وپرورش مهم‌ترین وزارتخانه کشور است و باید توجه بیشتری به این حوزه شود. از دولت تقاضا دارم تا در فرصت کوتاه‌تری وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند و مجلس نیز همراهی خواهد کرد تا با خرد جمعی، این وزارتخانه از تغییرات متناوبی که طی ۱۰ سال گذشته ادامه‌دار بوده است، نجات یابد.

کد خبر 652307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.