آزادی بیش از ۵۵ زندانی در یک روز

رئیس ستاد دیه استان اصفهان از آزادی بیش از ۵۵ زندانی در یک روز خبر داد.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آمار کمک‌های مردمی در راستای آزادسازی زندانیان مالی، اظهار کرد: به واسطه آغاز همراهی خیران کاشان و آران‌وبیدگل از بیست‌وهفتم فروردین‌ماه، آمار آزادسازی زندانیان افزایش یافت؛ همچنین مردم در این شب یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند و ۱۲ میلیارد تومان نیز از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل جمع‌آوری و در برنامه یک شهر ضیافت، اعلام شد.

وی افزود: با توجه به اعلام کمک‌های کاشان و آران‌وبیدگل در برنامه یک شهر ضیافت، در مجموع کمک‌ها و تعهدات آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان تا تاریخ بیست‌وهفتم فروردین‌ماه، ۵۶ میلیارد تومان بوده و با این مبلغ، زمینه آزادی ۲۲۳ زندانی فراهم شده است.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه در روز بیست‌وهفتم فروردین‌ماه زمینه آزادسازی پنج نفر فراهم شد، تصریح کرد: در شهرستان‌های دهاقان و شهرضا نیز اقدامات خیرخواهانه انجام و مبالغی جمع‌آوری شد، اما هنوز آمار دقیق جمع‌بندی نشده است. روز بیست‌وششم فروردین‌ماه، در پی مراجعه تعدادی از خیران به زندان و فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان دارای بدهی‌های کمتر، تعداد بیشتری از زندانیان آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی در اولویت آزادسازی قرار می‌گیرند که سال‌هایی از زندگی خود را در در زندان سپری کرده و شرایط آزادی ندارند، اما ترجیح و اولویت خیرانی که به زندان مراجعه کردند، آزادسازی زندانیان دارای بدهی‌های کمتر از ۱۰۰ و ۵۰ میلیون تومان بود و ستاد دیه استان، زمینه آزادی زندانیانی را فراهم می‌کند که بیش از سه میلیارد تومان بدهی دارند.

گرجی‌زاده با اشاره به آزادی ۵۵ زندانی در روز بیست‌وششم فروردین‌ماه، اضافه کرد: نمایندگی ستاد دیه در شهرستان کاشان، نسبت به سایر شهرستان‌ها کمی مستقل‌تر عمل می‌کند و در سایر شهرستان‌ها مانند گلپایگان نیز مبالغ خوبی جمع‌آوری شده است.

کد خبر 655285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.