کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی مردم مبارکه به آزادی زندانیان

رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: به جز شهرستان اصفهان در سایر شهرستان‌های استان نیز مراسمی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار می‌کنیم.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مبالغی که جمع می‌شود، تنها زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را فراهم می‌کند، اظهار کرد: از آن‌ها خواسته می‌شود که خودشان نیز آورده خود را مشخص کنند، تسهیلات هم به آن‌ها تعلق می‌گیرد و کمک‌های مردمی هم برای رفع بدهی‌های آن‌ها به کار می‌آید.

وی افزود: به جز شهرستان اصفهان در سایر شهرستان‌های استان نیز مراسمی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار می‌کنیم.

رئیس ستاد دیه اصفهان ادامه داد: برای مثال روز هجدهم ماه مبارک رمضان در شهرستان مبارکه مراسمی برگزار شد که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی از مبلغ جمع‌آوری شده در این روز، مربوط به کمک‌های مراسم مبارکه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان ستاد دیه در مراسم شهرستان‌های مختلف شرکت می‌کنند و مبالغی را برای آزادی زندانیان استان اصفهان جمع‌آوری می‌کنند.

گرجی‌زاده با بیان اینکه شهرستان فولادشهر نیز از دیگر مناطقی بود که مراسم در آن برگزار شد، افزود: مبالغی که جمع‌آوری می‌شود، برای آزادی زندانیان کل استان هزینه می‌شود و تنها مربوط به زندانیان همان شهرستان نیست، برای مثال بیش از ۷۰ نفر از زندانیان فریدن را آزاد کردیم درصورتی‌که مبلغ جمع‌آوری شده در این شهرستان کمتر از بدهی‌های این تعداد بود.

وی با بیان اینکه این مبالغ تنها بخشی از بدهی‌ها را تأمین می‌کند، تأکید کرد: از مرکز نیز با توجه به مقداری که مردم کمک کرده‌اند، اعتبار می‌گیریم، با این مبالغ نمی‌توان زندانی آزاد کرد، هرچقدر مردم کمک کنند، لذامی‌توانیم از ستاد مرکزی اعتبار بیشتری تأمین کنیم.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر مقایسه‌ای بین استان اصفهان و سایر استان‌ها در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان انجام نشده است اما با توجه به روندی که در پیش داریم به نظر می‌رسد که وضعیت خوبی در سطح کشور داریم.

کد خبر 654246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.