رسالت اصلی زندان‌ها، اصلاح و تربیت مددجویان است

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از منابع به هدر رفته، وقت انسان‌ها در حبس یا زندانیان است، امروزه وظیفه زندان تنها نگهداری از زندانی نیست، بلکه وظیفه و رسالت اصلی این سازمان اصلاح و تربیت مددجویان و پر کردن اوقات فراغت آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا حیدری امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم فروردین‌ماه _ در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، با قدردانی از همت والای خیران استان چهارمحال‌وبختیاری در کمک به آزادی هموطنان، اظهار کرد: سنت حسنه انفاق، در میان مردم بختیاری نهادینه شده است و در قالب فرهنگ «هیاری» خود را نشان داده است.

وی افزود: طبق آیات قرآن مجید، مثل کار خیر مانند کاشتن دانه‌ای است که از آن هفتصد دانه بروید و از جمله آثار انفاق، خیر و برکت در رزق و روزی و بازگشت سود آن به انفاق‌کننده است.

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هر سال عده زیادی از افراد به دلیل ارتکاب به انواع جرایم عمدی و غیرعمدی از سوی مراجع قضائی راهی زندان‌ها می‌شوند و بخشی از دوران مفید زندگی خود را پشت میله‌های زندان می‌گذرانند، در واقع سپری شدن این بخش از زندگی که ممکن است ماه‌ها و سال‌ها به طول انجامد، منابع جامعه را هدر می‌دهد.

وی اظهار کرد: یکی از منابع به هدر رفته، وقت انسان‌ها در حبس یا زندانیان است، امروزه وظیفه زندان تنها نگهداری از زندانی نیست، بلکه وظیفه و رسالت اصلی این سازمان اصلاح و تربیت مددجویان و پر کردن اوقات فراغت آن‌ها است.

مجید صیادی، مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به کمک‌های مردمان نیک‌اندیشان شهرستان لردگان، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان، با بدهی ۷۷ میلیارد ریالی از زندان آزاد شدند که ۱۶ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به همت خیران لردگانی، افزود: در جشن گلریزان لردگان در مجموع چهار میلیارد ریال کمک نقدی و تعهد جذب شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: از جلوه‌های زیبای جشن گلریزان، گذشت ۲۸ میلیون تومانی شاکی یکی از پرونده‌ها بود که مقدمات آزادی زندانی بلافاصله صورت گرفت.

به گزارش ایمنا، این برنامه با حضور مسئولان شهرستان لردگان، هنرمندان و خیرین در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لردگان برگزار شد.

کد خبر 655286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.