ارائه خدمات مشاوره‌ای به بیش از ۵۵۰۰ مددجوی کمیته امداد

معاون فرهنگی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در طول سال گذشته بیش از ۵۵۰۰ مددجوی این نهاد، خدمات مشاوره و راهنمایی به صورت حضوری دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فروزان لطفی‌پور امروز_ دوشنبه بیست‌وهشتم فروردین‌ماه _ در نشست بررسی خدمات مشاوره کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری
اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان توسط مشاوران این نهاد و کلینیک «رُز» در قالب دوره‌های گروهی، فردی و مشاوره‌های تخصصی و براساس رده‌های سنی مختلف در راستای بهبود سلامت عمومی به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کلینیک «رُز» از مهرماه سال گذشته با رویکرد ارائه مشاوره تخصصی به مددجویان و فرزندان تحت تکفل آن‌ها، افزود: از این مجموع، مشاوران کلینیک رُز، به بیش از ۱۵۰۰ مددجو مشاوره فردی و گروهی ارائه کرده‌اند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: سه‌هزار مددجو نیز خدمت مشاوره فردی و گروهی توسط مشاوران این نهاد دریافت و نزدیک به یک‌هزار نفر مشاوره تحصیلی و مشاوره پیش و بعد از ازدواج دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۵۵۰۰ مددجوی این نهاد خدمات مشاوره و راهنمایی به صورت حضوری دریافت کرده‌اند.

لطفی‌پور تاکید کرد: اگرچه سیاست‌گذاران تلاش کردند با تصویب سیاست‌های توصیه‌ای از ظرفیت روانشناسان و مشاوران در جهت تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده و پیشگیری از تزلزل و فروپاشی آن استفاده کنند و همواره بر سیاست‌های نظارتی در جهت ساماندهی مراکز روان شناسی و مشاوره تأکید داشتند، اما همچنان موضوع تشکیل خانواده و کاهش طلاق‌های غیرضروری از دغدغه‌های جدی سیاست‌گذاران است.

وی گفت: تحلیل محتوای سیاست‌ها و بررسی عملکرد دستگاه‌های فعال در عرصه مجوزدهی به فعالیت مراکز روان‌شناسی و مشاوره نشان می‌دهد، سیاست‌ها در دو قالب تقنینی و اجرایی، با چالش‌هایی روبه‌رو است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: تعدد نهادهای تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار، کمبود وفاق بین مراجع سیاست‌گذار و اجرا، عدم پالایش و تنقیح قوانین گذشته، وجود قوانین تکراری و پراکندگی قوانین و تصویب یک موضوع در قوانین متعدد از مهمترین چالش‌های تقنینی پیش رو و تداخل وظایف دستگاه‌ها از مهم‌ترین چالش‌های اجرایی این حوزه به شمار می‌آید.

کد خبر 655284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.