توزیع ۴۴ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان/ رسیدگی به فقرا از دستورات اسلام است

معاون مشارکت‌‎های مردمی کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون هفت هزار بسته مواد غذایی و ۴۴ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: رسیدگی به امور معیشتی و اجتماعی فقرا و مستضعفان از دستورات دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین سلمان‌پور امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در نشست پویش اطعام مهدوی افطاری ساده، اظهار کرد: پویش اطعام مهدوی افطاری ساده در راستای تأمین نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند در قالب غذای گرم، بسته‌های مواد غذایی و افطاری ساده در حال اجرا است.

وی افزود: امسال نیز این طرح با مشارکت مراکز نیکوکاری، مؤسسه‌های خیریه، گروه‌های مردمی و جهادی، مساجد، هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به فعالیت ۱۹۲ آشپزخانه در سراسر استان، ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون هفت هزار بسته مواد غذایی، ۴۴ هزار وعده غذای گرم و ۱۱ هزار و ۶۸۰ افطاری ساده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه و توزیع شده است.

وی با تاکید بر روش‌های مشارکت در این پویش، اضافه کرد: مردم نیکوکار استان چهارمحال و بختیاری می‌توانند نذورات خود را با شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* یا از طریق واریز به شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۱۲ نزد بانک ملی به دست نیازمندان برسانند، همچنین مراکز نیکوکاری در سراسر استان آماده دریافت کمک‌ها و نذورات مردمی هستند.

سلمان‌پور خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور معیشتی و اجتماعی فقرا و مستضعفان از دستورات دین اسلام است، به این منظور در آیات و روایات متعددی به رسیدگی به مساکین توصیه شده است.

وی گفت: در سبک زندگی اسلامی، توجه به نیازمندان یکی از بدیهی‌ترین اصول است، یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مدیریت و اجرای تعالیم اسلامی در دستگیری از فقرا و مستضعفان تشکیل و گام‌های موثری نیز در این زمینه برداشته شده، کمیته امداد امام خمینی (ره) است، از این رو تلاش می‌کنیم تا مبانی فقهی و اخلاقی نیکوکاری در جامعه را با کارکردها و ماموریت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) ادغام کنیم که ماموریت‌های این نهاد انقلابی منطبق بر اصول دین و سبک زندگی اسلامی است.

کد خبر 655045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.