رژه روز ارتش در اصفهان به صورت خودرویی برگزار می‌شود

ارشد عقیدتی، سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری گفت: اصفهان از جمله مراکزی است که بیشترین تعداد پیشکسوت ارتش را دارد، آنها نقش ارزشمندی در تببین معارف جنگ دارند و می‌توانند دستاوردها و تجارب دوران جهاد و حماسه هشت ساله را به خوبی برای نسل‌های نوجوان و جوان بیان کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسین قاسمی امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم فرودین‌ماه_ در نشست خبری روز ارتش و نیروی زمینی اظهار کرد: ارتش امروز، با تجربه ارزشمند دیروز، نبرد واقعی را در هر شرایط جغرافیایی تجربه کرده است و هرگونه تهدیدی را با بالاترین سطح توانمندی و ابتکار عمل پاسخ می‌دهد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب تکلیف ارتش مشخص نبود و برخی نیز از لزوم انحلال ارتش و فروش تجهیزات و ادوات آن سخن می‌گفتند، در این وضعیت بنیانگذار انقلاب با تدبیر خود بیست‌ونهم فروردین را روز ارتش نام نهادند.

ارشد عقیدتی، سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر امام راحل (ره) در نام‌گذاری روز ارتش، باعث شد ارتش به عنوان قهرمان ملت منحل نشود، همچنین تدابیر هوشمندانه و حکیمانه رهبر انقلاب باعث شد ارتش از صراط مستقیمی که رهبران ترسیم می‌کنند، منحرف نشود و با قدرت و عزت پیش برود.

وی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با وجود نظامیان و کارکنانی معتقد و متعهد به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد از ارتش دیگر کشورها متمایز شده، ایمانی، اسلامی و ولایی بودن از جمله ویژگی‌های شخصیتی مردان ارتش در نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام قاسمی با بیان اینکه امروز ارتش آماده مقابله با هر تهاجم و توطئه‌ای است تصریح کرد: ۴۴ سال از همراهی ارتش با مردم می‌گذرد و افتخار ارتش خدمت صادقانه و مجاهدانه به ملت مسلمان و شهیدپرور ایران است.

وی ادامه داد: اعضای این نهاد نظامی از فرزندان ملت هستند و همکاری و همراهی و همدلی مردم با ارتش در طول سال‌های پس از انقلاب بارها به اثبات رسیده است.

ارشد عقیدتی، سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه امنیت مرزهای کشور و منطقه را مدیون خون شهدای جان بر کف ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح می‌دانیم، گفت: ارتش جمهوری اسلامی نیرویی ارزشی، مردمی، مقتدر و انقلابی است که هر جایی که نیاز باشد آماده حضور و خدمت‌رسانی در صحنه است.

نقش فرماندهان مکتبی ارتش در تربیت نیروهای ارزشی

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در ارتش افزود: ارتش یک نیروی مکتبی است و فرماندهان آن نیز متدین هستند، اگر فرمانده مکتبی و ارزشی نباشد نمی‌تواند نیروی ارزشی و ایمانی تربیت کند، امروز ارتشیان قهرمان و خانواده‌های آنها در حفظ قرآن کریم سرآمد هستند.

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به طرح‌های متنوع فرهنگی مصباح سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش گفت: این طرح‌ها برای گروه‌های مختلف از جمله پایوران، کارکنان رسمی، سربازان وظیفه و خانواده‌ها و فرزندان ارتشیان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی از برگزاری مراسم روز ارتش در اصفهان با حضور امیر آراسته خبر داد و اظهار کرد: این شخصیت از جمله افرادی است که از ابتدا در کنار شهید صیاد شیرازی حضور داشت و به خوبی این شهید والامقام را می‌شناسد.

ارشد عقیدتی، سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری حضور پیشکسوتان در طول هفته ارتش در یگان‌های مختلف ارتش را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: این پیشکسوتان نقش مؤثری نیروهای ارتشی در طول دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را بازگو می‌کنند.

وی اصفهان را از جمله مراکز دارای بیشترین تعداد پیشکسوت ارتش دانست و تاکید کرد: ارتشیان در موضوع تبیین معارف جنگ نقش ارزشمندی دارند و می‌توانند دستاوردها و تجارب دوران جهاد و حماسه هشت‌ساله را به خوبی برای نسل‌های نوجوان و جوان بیان کنند.

حجت‌الاسلام قاسمی یادآور شد: برنامه رژه روز ارتش امسال در اصفهان به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان، به صورت رژه خودرویی همراه با رونمایی از دستاوردها و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، برگزاری همایش تقدیر از پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی، اعزام روحانیون حاضر در ارتش به همراه ۲۵ مبلغ دینی از حوزه علمیه قم به یگان‌های نظامی مختلف، برپایی مسابقات قرآنی و رادیویی و اعزام و سخنرانی ۳۵ نفر از روحانیون مستقر در ارتش به مصلاهای نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت روز ارتش در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 655265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.