خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی در تولید تجهیزات دفاعی

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش از افتخارات ارتش قهرمان است، بعد از پیروزی انقلاب نیز ارتش از وابستگی خارج شد. آن زمان ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند که با پیروزی انقلاب اخراج شدند و ارتش روی پای خود ایستاد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با گرامیداشت بیست‌ونهم فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: این روز با ابتکار حضرت امام (ره) به عنوان روز ارتش نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در زمانی که انحلال ارتش مطرح بود قاطعانه جلوی این اقدام ایستادند و فرمودند اگر کسی با ارتش مخالفت کند با اسلام و پیامبر مخالفت کرده است؛ ارتش امروز دیگر یک نیروی نظامی شاهنشاهی نیست و ارتش محمدی است.

نماینده خمینی شهر در خانه ملت خاطر نشان کرد: امام با این اقدام، جلوی توطئه بر علیه ارتش و کارکنان این نیرو را گرفتند و با این اقدام جایگاه ارتش در کنار سایر نیره‌ای مسلح و انتظامی و امنیتی، تثبیت شد.

وی با تاکید بر اینکه ارتشیان در زمره نیروها و افراد پیشتاز در پیروزی انقلاب اسلامی و آرمان‌های مقدس آن نقش مؤثری داشتند و جانفشانی کردند اظهار کرد: نوزدهم بهمن ماه سال ۵۷ و قبل از سالروز پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۵۷، همافران نیروی هوایی ارتش بودند که با امام راحل بیعت کردند.

حجت الاسلام نقدعلی گفت: نظامیان ارتش آن زمان به صفوف انقلابیون پیوستند. شعار ارتش نوآوری، ایمان، خلاقیت، آموزش، انضباط بود و به خوبی به این شعارها عمل کرده و در دفاع مقدس هشت ساله نیز خوش درخشیده است.

وی افزود: درست در زمانی که نیروی هوایی مورد نیاز اسلام و انقلاب بود، مردانه در میدان جنگ حاضر شدند و عزیزانی از جمله شهیدان فکوری، کلاهدوز، نامجو و جهان آرا را تقدیم نظام اسلامی کردند. یکی از بهترین فرماندهان ارتش امیر صیاد شیرازی بود که سال‌ها مبارزه و فرماندهی کرد و در نهایت به دست منافقان کوردل ترور شد و به شهادت رسید.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ارتش در عرصه‌های نظامی بعد از جنگ تحمیلی بعثی‌ها بر علیه ایران هم مردانه در میدان بود و در حوادث طبیعی و فضاهای دیگری که مردم و اقشار آسیب دیده نیاز داشتند ارتش حاضر و آماده حضور و فعالیت داشت.

وی مردمی بودن، صداقت، اقتدار، مجاهدت و دفاعی بودن را از ویژگی‌های ارتش عنوان کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی یک نیروی مدافع و نه یک نیروی مهاجم است. در منطقه و جهان به خوبی می‌دانند این ارتش در مقابل دشمنی که قصد دست درازی و توطئه داشته باشد می‌ایستد و جانفشانی می‌کند.

به گفته حجت الاسلام نقدعلی، تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش از افتخارات ارتش قهرمان است، بعد از پیروزی انقلاب نیز ارتش از وابستگی خارج شد. آن زمان ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند که با پیروزی انقلاب اخراج شدند و ارتش روی پای خود ایستاد و در تولید تجهیزات دفاعی خودکفا شد.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی امروز به‌روزترین امکانات و تجهیزات نظامی از پهپاد، موشک، ادوات و قایق‌های تندرو و دیگر تجهیزات را با مدرن‌ترین فناوری روز در اختیار دارد و در خدمت امنیت و آرامش مردم است.

کد خبر 655408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.