ارتش مستحکم و مقتدر ایستاده است

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری گفت: نیروهای مسلح پشتوانه محکمی به نام مردم، شریعت و ولایت دارند. ولایت، پیونددهنده مردم و شریعت است و ارتش نیروی مسلح معتقدی است که مقتدر و مستحکم انجام وظیفه می‌کند و تسخیرناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم فروردین‌ماه_ در مراسم رژه روز ارتش در اصفهان اظهار کرد: وقتی به روز بزرگ و به یادماندنی ارتش می‌نگریم، به دوراندیشی و ژرف‌نگری امام راحل (ره) و مقام عظمای ولایت پی می‌بریم.

وی افزود: زمانی که یک هفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش انقلابی کار خود را بر اساس مسئولیت ذاتی و اصل ۱۴۳ قانون اساسی آغاز کرد، با رصد وضعیت و انجام عملیات‌ها و مأموریت‌های خود در جای‌جای کشور، توطئه توده‌ای‌ها و ضدانقلاب را سرکوب کرد.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: آن زمان ارتش در ترکمن‌صحرا، مرز شوروی سابق، جبهه کردستان، شمال و جنوب غرب با تمام قوا وارد عمل شد و با همه توان و امکانات در کنار سایر نیروهای مسلح جانفشانی کرد و امنیت را به مرزها بازگرداند.

وی اظهار کرد: دشمنان خارجی و داخلی و افراد ضد انقلاب در همین وضعیت شعار انحلال ارتش و جایگزینی یک ارتش بی‌طبقه توحیدی را مطرح کردند، غافل از اینکه امام راحل و مقام عظمای ولایت وضعیت را رصد می‌کردند و می‌دانستند افرادی که این شعار را مطرح می‌کنند نه تنها انحلال ارتش، بلکه در ادامه غیرمسلح کردن آن و تضعیف نیروهای نظامی کشور و در نهایت ساقط کردن نظام و انقلاب را در سر داشتند.

امیر میهن‌دوست ادامه داد: امام (ره) قاطعانه فرمودند ارتش باید بماند و در بیست‌وهشتم فرودین‌ماه سال ۵۸ به ارتش، مردم و ادارات این مهم را اعلام کردند و از همگان خواستند حامی و پشتیبان ارتش باشند.

وی تصریح کرد: پس از طی این مراحل، دفاع مقدس عرصه حضور و جانفشانی ارتش بود و جنگ تحمیلی به سرکردگی صدام و حامیان مستکبر او آغاز شد. ارتش آن زمان منسجم و منظم وارد جبهه‌ها شد و در کنار سایر نیروهای مسلح و مردمی پس از هشت سال اجازه نداد، وجبی از خاک وطن جدا شود و به دست دشمن بیفتد.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری گفت: نیروهای مسلح پشتوانه محکمی به نام مردم، شریعت و ولایت دارند. ولایت، پیونددهنده مردم و شریعت است و ارتش نیروی مسلح معتقدی است که مقتدر و مستحکم انجام وظیفه می‌کند و تسخیرناپذیر است.

وی با بیان اینکه ارتش دوشادوش و همراه سایر نیروهای مسلح در راستای خودسازی، خودکفایی و رسیدن به دستاوردهای مهم علمی، نظامی، تسلیحاتی و تجهیزاتی باز هم در خدمت ملت ایران بود، ادامه داد: از دیروز تا امروز هر جایی که نیاز به کمک بوده است ارتشی‌های قهرمان حاضر و آماده بوده‌اند و در اولین فرصت در محل حاضر شده‌اند.

امیر مهین‌دوست افزود: رهبر معظم انقلاب در حادثه سیل شمال کشور فرمودند ارتش با صدور دستور حتی قبل از سایر سازمان‌ها و مدیریت کشور در منطقه مستقر شد و به کمک‌رسانی و خدمت به مردم پرداخت.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری گفت: رهبر حکیم انقلاب در جایی دیگر فرمودند: "کسی فکر نکند که ارتش همان ارتش سابق است، ارتش یک پدیده جدید است" همچنین فرمودند "ارتش مشت گره‌کرده‌ای در مقابل مستکبران است."

وی تصریح کرد: ارتش نگهبان قلعه و تنگه احد است و به وظیفه و مسئولیت خود تحت هر شرایطی باید توجه داشته باشد. ارتش نگهبان بیرون مرزها است و تنگه احد را به هیچ عنوان ترک نخواهد کرد.

امیر میهن‌دوست ابراز خاطرنشان کرد: امیدواریم امروز در سایه رهبری و زعامت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و دعای مردم این شایستگی را داشته باشیم که به بهترین شکل ممکن در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی گام برداریم.

کد خبر 655411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.