از قتل با ضربات چاقو توسط همسر تا خفه کردن زن جوان با شال

قتل زن جوان با ضربات چاقو توسط همسر، کشف جسد دانشجوی غرق‌ شده در رودخانه کرخه، دستگیری عامل اصلی جنایت محله تهرانسر، خودکشی تلخ مرد تهرانی و خفه کردن زن جوان با شال را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۹ روز _چهارشنبه نهم فروردین‌ماه_ عضوی از خانواده یک خانم ۴۰ ساله به نام مهناز، به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس مراجعه کرد و گفت: دخترم از صبح پاسخگوی تماس‌های تلفنی ما نیست و پس از مدتی تلفن همراهش خاموش شده است؛ با تلفن همراه همسرش هم تماس گرفتیم، اما او پاسخگوی تماس‌های ما نبود و تلفن همراه او نیز خاموش شد؛.به خانه آن‌ها در محدوده میدان رهبر مراجعه کردیم، اما کسی پاسخگوی زنگ خانه نبود.

با اعلام این خبر، مأموران کلانتری با دستور قاضی ناصر غلامی؛ بازپرس ویژه قتل عمد شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، به خانه محل سکونت مهناز و همسرش مراجعه کردند و وارد خانه شدند. در بازرسی داخل خانه، جسد مهناز در داخل اتاق پذیرایی و در حالی که مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار گرفته بود، کشف شد.

همین موضوع کافی بود تا حادثه به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شود. کارآگاهان این اداره در محل حاضر و در تحقیقات از همسایگان متوجه شدند، مهناز و همسرش به نام مهران (۴۵ ساله) ساعت ۹ همان روز، درگیری شدیدی با یکدیگر داشتند به طوری که صدای درگیری و مشاجره لفظی آن‌ها به وضوح توسط همسایگان شنیده شده است.

با توجه به اظهارات همسایگان، بررسی انگیزه ارتکاب جنایت با موضوع اختلاف و درگیری بین زن و شوهر مورد بررسی کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و اعضای خانواده مهناز نیز سابقه درگیری و نزاع میان مهناز و همسرش را تأیید کردند. پس از پایان تحقیقات میدانی، بررسی فرضیه وقوع قتل خانوادگی و ارتکاب جنایت توسط همسر مهناز در دستور بازپرس ویژه قتل قرار گرفت.

تیم جنایی در ادامه تحقیقات پی بردند که مهران ساعت ۱۱ با حالتی پریشان و مضطرب از خانه خارج شده است و پس از آن کسی او را ندیده است. تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه یک بیمارستان در محله لواسان هویت قاتل را در سامانه سراسری ثبت کرد و همین اطلاعات کارآگاهان را به مرکز درمانی کشاند.

در تحقیقات بیشتر مشخص شد متهم پس از قتل همسرش متواری شده و بعد از چندی در حالی که یک چهار لیتری بنزین روی خود و خودرویش در لواسان خالی کرده، اقدام به خودروسوزی می‌کند و توسط شهروندان نجات یافته و بیمارستان منتقل می‌شود. متهم در جریان تحقیقات به قتل همسرش در محله جوادیه اعتراف و اعلام کرد به دلیل اختلافات شخصی دست به این جنایت زده است.

حال عمومی متهم در بیمارستان مساعد گزارش شده است و تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط قاضی وحیدناصری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، ادامه دارد.

کشف جسد دانشجوی غرق‌شده در رودخانه کرخه

یاسر ساعدی؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دشت آزادگان، با اشاره به پیدا شدن جسد جوان غرق شده در رودخانه کرخه، اظهار کرد: پس از انجام ۷۲ ساعت عملیات جست‌وجو توسط تیم‌های جمعیت هلال‌احمر، سرانجام امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ جسد جوان فرد غرق شده پیدا شد.

وی افزود: عملیات جست‌وجو از روز _جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ آغاز شده بود و با مشارکت چهار تیم تخصصی امداد و نجات از جمعیت هلال‌احمر شهرستان تا هنگام یافتن جسد ادامه داشت و پیکر متوفی توسط یکی از غواصان شهرداری پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دشت آزادگان خاطرنشان کرد: این جوان از دانشجویان دانشگاه صنعتی شهدای هویزه بود که جمعه گذشته حین عکس‌برداری، از لبه بند خزعلیه لیز خورد و در آب سقوط کرد. پیکر وی پس از سه روز پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

دستگیری عامل اصلی جنایت محله تهرانسر

یازدهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰، پرسنل انتظامات بیمارستانی در تهرانسر مرگ مشکوک مرد جوانی را بر اثر اصابت ضربات چاقو روی تخت این مرکز درمانی به پلیس گزارش کردند. با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه محمدجواد شفیعی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه پنجم دادسرای امور جنایی، پای در سردخانه بیمارستان گذاشتند و با جسد مرد جوانی مواجه شدند که بر اثر ضربه چاقو به قتل رسیده بود.

کارآگاهان جنایی در نخستین گام متوجه شدند مقتول با چهار مرد که با آنها به دلیل موضوعات خانوادگی و شخصی اختلاف داشته در حوالی فروشگاه رفاه محله تهرانسر هدف ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده است. تحقیقات بیشتر نشان می‌داد چهار مرد جوان که با یکدیگر فامیل هستند و از گذشته با مقتول درگیری داشتند، با انگیزه انتقام‌جویی دست به این جنایت هولناک زده‌اند.

در ادامه نیز مشخص شد متهمان پس از ارتکاب قتل به مکان‌های نامشخصی فرار کرده‌اند. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات سه متهم پرونده را دستگیر کردند که همگی آنها در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند اما مدعی شدند ضربه اصلی چاقو را مرد جوانی به نام بابک به مقتول زده است.

تحقیقات پس از یک سال ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند بابک در یک مرغ‌فروشی در جنوب تهران مشغول کار است و در ادامه او را در یک عملیات منسجم بازداشت کردند و صبح امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ متهم در جریان بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر قتل مرد جوان با چاقوی قصابی در سال ۱۴۰۰ در محله تهرانسر، با انگیزه انتقام‌جویی اعتراف کرد.

با دستور محمدجواد شفیعی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه پنجم دادسرای امور جنایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

خودکشی تلخ مرد تهرانی

ظهر امروز رسیدگی به مرگ مشکوک مرد جوان در منزل خود واقع در محله شهدا در دستور کار محمدمهدی براعه بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت. جسد مرد ۲۶ ساله در حالی کشف شد که مقابل در آکاردئونی ورودی آپارتمان با طنابی باریک آویزان بود.

پدر این جوان وقتی با جسد فرزندش مواجه شده بود موضوع را به پلیس اطلاع داد. او به مأموران گفته بود: حدود دو ماه بود که همسرم به دلیل بیماری حاد در بیمارستان بستری بود. در این مدت زیاد فرصت نمی‌کردم به پسرم سر بزنم و چند روزی بود از او بی‌خبر بودم. امروز نگرانش شدم و به خانه آمدم که با این صحنه مواجه شدم.

در تحقیقات ابتدایی، فرضیه خودکشی متهم پررنگ است و بررسی این پرونده برای روشن شدن راز ماجرا در دستور کار بازپرس جنایی قرار دارد.

خفه کردن زن جوان با شال

ساعت ۱۴ ظهر امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ مأمور گشت کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم برای گزارش کردن وقوع یک فقره قتل با محمدمهدی براعه؛ بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، تماس گرفت و گفت: زن جوانی اهل کشور افغانستان در خانه‌اش در حالی که یک شال روی گردنش پیچیده شده به کام مرگ فرو رفته و در بازرسی از صحنه جنایت طلاهای مقتول به سرقت رفته است.

با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان تیم تشخیص هویت به همراه قاضی براعه، راهی محل حادثه در حوالی خیابان ارج شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. تیم جنایی به محض ورود به خانه با جسد زن ۳۱ ساله‌ای مواجه شد که بر اثر خفگی با شال خود به قتل رسیده بود.

تحقیقات ابتدایی کارآگاهان جنایی حکایت از آن داشت که یک فرد ناشناس هنگامی که همسر و فرزند مقتول در خانه حضور نداشته‌اند وارد منزل شده و پس از به قتل رساندن زن جوان، طلا و تلفن همراهش را سرقت کرده و بلافاصله از مهلکه گریخته است.

پس از پایان تحقیقات میدانی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی توسط قاضی جنایی مأموریت پیدا کردند تا با بازبینی دوربین‌های مداربسته، اقدامات اطلاعاتی و مخابراتی و تحقیقات محلی هویت مرد جنایتکار را شناسایی و وی را دستگیر کنند. با دستور محمدمهدی براعه؛ بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری متهم وارد عمل شده‌اند.

کد خبر 655144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.