۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
تسریع رویکردهای خورشیدی در دنور

توسعه یک بستر نرم‌افزاری جدید، مدیران دنور آمریکا را در پیاده‌سازی استراتژی‌های خورشیدمحور برای مقابله با تغییرات اقلیمی یاری خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نرم‌افزار جدید دنور از قابلیت صدور مجوز الکترونیکی در زمان واقعی برای نصب پنل‌های خورشیدی بر پشت‌بام خانه‌ها به شهروندان برخوردار خواهد بود که این ویژگی، فرآیند گسترش سلول‌های خورشیدی را در سراسر شهر به‌طور قابل‌توجهی تسریع خواهد بخشید. مدیران دنور هدف خود از این اقدام را کاهش هرچه سریع‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از مصرف انرژی شهری معرفی کرده و مدعی شده‌اند تأمین الکتریسیته حاصل از نور خورشید به آن‌ها در تحقق اهداف صفر انتشار کربن کمک زیادی خواهد کرد، ضمن این‌که کاهش چشمگیر آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر، شهروندان به دنبال نصب پنل‌های خورشیدی رونق مالی بیشتری را تجربه خواهند کرد زیرا هزینه مصرف انرژی شهری آن‌ها به حداقل یا حتی صفر خواهد رسید.

به‌کارگیری فناوری برای تسریع رویکردهای خورشیدی در دنور

سیستم صدور آنلاین مجوز

گروهی از خلاقان اهل دنور به توسعه نرم‌افزاری دیجیتالی پرداخته‌اند که قابلیت صدور آنلاین مجوز نصب پنل‌های خورشیدی را بر بام خانه‌ها فراهم می‌آورد و این در حالی است که امکان پردازش اطلاعات افراد متقاضی و ارسال آن‌ها به مرکز از طریق همین نرم‌افزار فراهم خواهد آمد. در واقع نرم‌افزار، اطلاعات مربوط به متقاضی را به مرکز پردازش ارسال می‌کند که افراد مسئول پس از انجام بررسی‌های لازم، مجوز نصب پنل‌های خورشیدی را در زمان واقعی صادر می‌کنند و این امر به سهم خود، پیاده‌سازی پروژه‌های مربوطه را سرعت می‌بخشد.

مدیران دنور ادعا کرده‌اند که در پیاده‌سازی این رویکرد، راحتی شهروندان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند و این در حالی است که هیچ‌گونه سهل‌انگاری به‌واسطه الکترونیکی بودن صدور مجوز صورت نخواهد گرفت، ضمن این‌که متقاضیان بسیار زودتر از زمان معمول از خدمات انرژی خورشیدی در منازل خود بهره‌مند خواهند شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شهروندان دنور به‌طور گسترده‌ای به نصب پنل‌های خورشیدی بر بام خانه‌های خود روی آورده‌اند؛ به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۲، تعداد ۳۷۳۸ متقاضی خواهان بهره‌گیری از نیروی خورشید برای تأمین الکتریسیته در منازل خود شدند که حدود ۷۰ درصد از آن‌ها از شرایط نصب این پنل‌ها برخوردار بودند.

به‌کارگیری فناوری برای تسریع رویکردهای خورشیدی در دنور

کد خبر 654728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.