۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
شرایط پرتاب آرتمیس‌۲ چگونه است؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: در ماموریت «آرتمیس» قرار است که فضاپیما ابتدا دو بار اطراف سیاره زمین بچرخد، سپس به سمت کره ماه حرکت کند. زمانی که فضاپیما به دور زمین می‌چرخد، شتاب می‌گیرد و فاصله آن نسبت به سطح زمین افزایش می‌یابد.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه عملیاتی‌سازی پروژه فضایی «آرتمیس ۲» و چگونگی شرایط پرتاب فضاپیمای این پروژه، اظهار کرد: پرتاب پروژه فضایی آرتمیس دو یکی از مسائل مهم این مأموریت محسوب می‌شود.

وی افزود: در این مأموریت قرار است که فضاپیما ابتدا دو بار اطراف سیاره زمین بچرخد سپس به سمت کره ماه حرکت کند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شده فضاپیمای آرتمیس دو چنین مسیری را طی کند، دست‌یابی به شتاب کافی برای پرتاب به سمت کره ماه است.

وی تاکید کرد: زمانی که فضاپیما به دور زمین می‌چرخد، شتاب می‌گیرد و فاصله آن نسبت به سطح زمین افزایش می‌یابد. در این شرایط فضاپیما به راحتی می‌تواند از جاذبه سیاره زمین فرار کند.

منتظری در رابطه با مسیر حرکت فضاپیمای آرتمیس ۲ گفت: فضاپیمای آرتمیس دو پس از اینکه از جاذبه زمین فرار کرد در مداری قرار می‌گیرد که بتواند شرایط کره ماه را پایش کند و در نهایت به مدار ماه حرکت کرده و در آن مکان مستقر می‌شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: مأموریت آرتمیس دو پس از اینکه دو بار به دور سیاره زمین چرخید در مسیری بیضوی قرار می‌گیرد و مسیر حرکت فضاپیما از روی زمین تا مدار ماه به صورت عدد هشت انگلیسی است.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: پس از اتمام مأموریت، فضاپیما از سمت ماه به اقیانوس آرام بازمی‌گردد. کل مأموریت آرتمیس قرار است دو طی ۱۰ روز انجام شود.

کد خبر 654593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.