نقطه عطف مأموریت آرتمیس کجاست؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: بازگشت موفقیت‌آمیز فضاپیمای اوریون به زمین، نقطه عظفی در مأموریت آرتمیس به‌شمار می‌رود؛ زیرا در مأموریت‌های فضایی این نگرانی وجود دارد که فضاپیما در زمان بازگشت با مشکل مواجه شود.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به موفقیت مأموریت نخست برنامه فضایی آرتمیس، اظهار کرد: فضاپیمای مأموریت نخست آرتمیس که «اوریون» نام داشت، پس از اتمام مأموریت توانست در شرایط مطلوبی به زمین بازگردد.

وی افزود: این فضاپیما پس از گذراندن بیش از بیست روز در فضا، توانست در سلامت کامل به زمین باز ردد. اوریون بیش از بیست روز در اطراف ماه حرکت می‌کرد و طی مأموریت، دو گذر در اطراف ماه داشت.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: این فضاپیما در فاصله ۸۰ مایلی از سطح ماه در حرکت بود و طی مأموریت خود حدود ۲۷۰ هزار مایل با سطح زمین فاصله گرفت؛ این فاصله تقریباً هزار برابر بیشتر از فاصله ایستگاه فضایی تا زمین است.

وی درباره نحوه بازگشت فضاپیما اوریون به زمین گفت: این فضاپیما پس از دو گذر از کنار ماه توانست به سیاره زمین باز گردد و در شرایط مطلوبی در آب‌های سمت غرب ایالت کالیفرنیا در مکزیک فرود آمد.

مرادی اشاره کرد: فضاپیما اوریون توانست این مأموریت را به‌خوبی پشت سر بگذارد و در زمان فرود، تمام اجزای فضاپیما از جمله چترهای آن در شرایط مطلوبی قرار داشت و به خوبی عمل کرد. این بازگشت موفقیت‌آمیز برای مأموریت آرتمیس بسیار حائز اهمیت بود.

وی افزود: به‌طور کلی می‌توان گفت که بازگشت موفقیت‌آمیز فضاپیمای اوریون به زمین، نقطه عطفی در مأموریت آرتمیس به‌شمار می‌رود، زیرا در مأموریت‌های فضایی این نگرانی وجود دارد که فضاپیما در زمان بازگشت با مشکل مواجه شود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: با این حال، خوشبختانه فضاپیمای اوریون توانست در شرایط مطلوبی به زمین بازگردد و پس از حدود ۵۰ سال ثابت کرد که بشر قدرت سفر به نقاط دوردست کیهان را دارد.

وی اشاره کرد: فضاپیما اوریون قرار است در آینده فضانوردان را به کره ماه منتقل کند.

کد خبر 635491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.