«آرتمیس۳» چه زمانی عملیاتی می‌شود؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: در ماموریت فضایی آرتمی ۳، فضانوردان قرار است به سطح کره ماه قدم بگذارند و این مرحله از برنامه فضایی آرتمیس قرار است در سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تفاوت مأموریت آرتمیس ۱ و ۲ همچنین زمان احتمالی آغاز پروژه آرتمیس ۳ اظهار کرد: مأموریت آرتمیس ۱ طی ۲۵ روز انجام و در این مأموریت موشک اوریون به فضا پرتاب شد.

وی افزود: در نخستین مرحله از برنامه فضایی آرتمیس که تحت عنوان آرتمیس ۱ شناخته می‌شود، موشک اصلی برنامه آزمایش شد و تست‌های مداری نیز صورت گرفت.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: به‌طورکلی مأموریت آرتمیس ۱ مقدمه‌ای برای شروع پروژه آرتمیس ۲ محسوب می‌شود.

وی در رابطه با زمان احتمالی پروژه آرتمیس ۳ گفت: در مأموریت فضایی آرتمیس ۳ فضانوردان قرار است به سطح کره ماه قدم بگذارند و این مرحله از برنامه فضایی آرتمیس قرار است در سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود.

منتظری تصریح کرد: در این مأموریت، فضانوردانی که طی پروژه فضایی آرتمیس ۲ به مدار ماه رفتند، می‌توانند به سطح ماه قدم بگذارند.

وی در همین رابطه افزود: در مأموریت آرتمیس ۳ پس از ورود فضانوردان به کره ماه، مطالعات روی سطح این جرم آسمانی آغاز می‌شود و به مرور زمان مأموریت‌های مختلف انجام خواهد شد.

این ستاره‌شناس و مخترع فناروی‌های حوزه نجوم ادامه داد: در مأموریت آرتمیس برای نخستین‌بار سازمان فضایی کانادا با ناسا وارد همکاری شده است و فضانورد نیز اعزام می‌کند.

وی تاکید کرد: در این مأموریت یک فرد کانادایی در بین چند آمریکایی حضور دارد، همچنین در بین افراد، فضانورد رنگین‌پوستی نیز به کره ماه اعزام می‌شود.

کد خبر 655083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.