آیا ایستگاه فضایی روی ماه ساخته می‌شود؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: پروژه‌هایی که برای مطالعه روی کره ماه در نظر گرفته شده، مقدماتی برای برنامه‌های بعدی سازمان‌های فضایی ازجمله اعزام فضانورد به کره ماه، سپس احداث ایستگاه فضایی روی سطح این جرم آسمانی، محسوب می‌شوند.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به احتمال ساخت ایستگاه فضایی روی سطح کره ماه، اظهار کرد: به‌طورکلی تمام پروژه‌هایی که قرار است روی کره ماه ایجاد شود، با هدف مطالعه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: پروژه‌هایی که برای مطالعه روی کره ماه در نظر گرفته شده، مقدماتی برای برنامه‌های بعدی سازمان‌های فضایی از جمله اعزام فضانورد به کره ماه، سپس احداث ایستگاه فضایی روی سطح این جرم آسمانی، محسوب می‌شوند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: برای احداث ایستگاه فضایی در ابتدا باید ساختار کره ماه به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر بررسی کامل ساختار کره ماه، باید بحث شهاب‌سنگ‌هایی که ممکن است وجود داشته باشند را نیز مد نظر قرار داد.

منتظری در رابطه با اهمیت انجام مطالعات پیش از احداث ایستگاه فضایی گفت: برای احداث ایستگاه فضایی روی کره ماه باید امکان‌سنجی صورت گیرد، زیرا در این پروژه عملاً قرار است سیارکی دور کره ماه قرار گیرد و به همین دلیل به مطالعات بسیار دقیقی نیاز است.

وی در همین رابطه ادامه داد: به‌طورکلی کره ماه جرم کوچکی محسوب می‌شود، به همین دلیل وجود خطایی کوچک می‌تواند موجب مشکلات بسیاری در سازه شود.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم افزود: اگر قرار باشد ایستگاهی روی کره ماه احداث شود که انسان‌ها در آن حضور داشته باشند، جزئیات بسیاری را باید مد نظر قرار داد.

کد خبر 655341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.