آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _شنبه نوزدهم فروردین‌ماه_ در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات کرمان، به ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا در شمال سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان، بارش پراکنده رخ می‌دهد و روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم و تنها برای ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، پدیده ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور، جوی پایدار مستقر خواهد بود و با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، ابرناکی و بارش باران در مناطق مرزی غرب کشور آغاز می‌شود. در این روز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین و البرز، بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه سامانه بارشی در نوار غربی تقویت شده و در نوار غربی کشور، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. در دو روز آینده در نوار شمالی کشور و از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، غرب کرمانشاه، کردستان و جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، بارش شدت خواهد داشت.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف، گاهی کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۳ است و در روز _‌یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ صاف، گاهی قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۴ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 653066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.