کسب دانش جزو مهم‌ترین مباحث دوران باستان محسوب می‌شده است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: بشر از دوران باستان به‌دنبال کسب علم و دانش بوده و از قرن‌ها پیش، کسب دانش جزو مهم‌ترین مباحث و جدی‌ترین فعالیت‌ها محسوب می‌شده است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دیدگاه مردم باستان نسبت به کیهان، اظهار کرد: دیدگاه مردم باستان نسبت به جهان پیرامون در مقطعی ویژه متحول شد و عملاً تفکر بشر در این زمان تغییر یافت.

وی افزود: درواقع بشر از دوران باستان به دنبال کسب علم و دانش بوده و از قرن‌ها پیش کسب دانش جزو مهم‌ترین مباحث و جدی‌ترین فعالیت‌ها محسوب می‌شده است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: در دوران یونان باستان و به مرور زمان در تمدن اسلامی دانشمندان همواره به دنبال کسب دانش بیشتر بوده‌اند و این دانش را از راه شناخت طبیعت به‌دست می‌آورند.

وی در رابطه با ابزارهای مطالعاتی دوران باستان گفت: در گذشته، انسان‌ها به دنبال شناخت طبیعت و محیط پیرامون خود بوده‌اند که این شناخت وابسته به دو ویژگی اصلی انسان‌ها بوده است.

مرادی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که در شناخت جهان به بشر کمک ویژه‌ای می‌کرد، پنج حس لامسه، شنوایی، بویایی، چشایی و بینایی بود، درواقع این پنج حس مانند سنسور برای انسان‌های دوران باستان عمل می‌کرد.

وی افزود: مردم در گذشته با استفاده از این پنج حس و به وسیله ابزار دیگری تحت عنوان عقل جهان پیرامون خود را مورد بررسی قرار می‌دادند و نسبت به شناخت کیهان اقدام می‌کردند.

کد خبر 652975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.