پرواز در دیدگاه گذشتگان چه جایگاهی داشت؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: در گذشته انسان‌ها از دیدگاه مهندسی هرگونه تصور برای دستیابی به توانایی پرواز مانند پرندگان را خلاف عقل می‌دانستند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند توسعه و پیشرفت بشر در حوزه صنایع فضایی اظهار کرد: درواقع زمانی که قصد داریم در رابطه با دانش هوافضا صحبت و روند توسعه صنایع فضایی را بررسی کنیم، ابتدا باید با فضا آشنا شویم.

وی افزود: از گذشته تاکنون همواره بشر علاقه بسیاری به توانایی پرواز پرندگان داشت و همواره به‌دنبال شناسایی و بررسی چگونگی پرواز پرندگان بوده است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: در گذشته همواره برای بشر و به‌ویژه دانشمندان و فیلسوفان این سوال مطرح بود که چرا انسان‌ها با وجود اینکه به عنوان اشرف مخلوقات شناخته می‌شود توانایی پرواز همچون پرندگان را ندارد.

وی در رابطه با دیدگاه مهندسی و فنی گذشتگان نسبت به پرواز انسان‌ها گفت: در گذشته این سوال همواره به لحاظ فلسفی در ذهن بشر وجود داشت، اما دیدگاه مهندسی متفاوت بود.

مرادی در همین رابطه تصریح کرد: درواقع برخلاف سوالی که از نظر فلسفی نسبت به پرواز بشر مطرح شده بود از نظر مهندسی و در حوزه عملیاتی همواره انسان‌های باستان تصور پرواز انسان‌ها را نادرست می‌دانستند.

وی افزود: در گذشته انسان‌ها از دیدگاه مهندسی هرگونه تصور برای دستیابی به توانایی پرواز مانند پرندگان را خلاف عقل می‌دانستند.

کد خبر 662437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.