آیا مردم باستان سفر به ماه را پیش‌بینی می‌کردند؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: در گذشته و در دوران باستان بحثی تحت عنوان سفرهای فضایی مطرح نبود و اگر شخصی به موضوعات این چنین اشاره می‌کرد از نظر جامعه سلامت عقلی نداشت.

عمران‌مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دستاوردهای بشر در حوزه هوافضا، اظهار کرد: اگر بخواهیم دستاوردهای بشر را در حوزه هوافضا بررسی کنیم، باید نگاهی کلی به این موضوع داشته باشیم.

وی افزود: در رابطه با جایگاه فعلی بشر در حوزه هوافضا و دستاوردهایی که تاکنون در این حوزه داشته‌ایم، ابتدا باید شرایط بشر را در دوران باستان مورد بررسی قرار دهیم.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: در گذشته و در دوران باستان بحثی تحت عنوان سفرهای فضایی مطرح نبود و در صورتی که شخصی به موضوعات این چنین اشاره می‌کرد در نظر جامعه سلامت عقلی نداشت.

وی تاکید کرد: در آن دوران اگر به دانشمندان و حکیمانی مانند بطلمیوس، ارسطو و افرادی که در حوزه علم و دانش جزو بزرگان زمان بوده‌اند می‌گفتیم که روزی انسان می‌تواند، پرواز کند و به قمر ماه قدم بگذارد، ممکن بود مورد تمسخر قرار گیریم.

مرادی در همین رابطه افزود: درواقع مسائلی مانند سفرهای فضایی در گذشته مطرح نبود و عملاً باور چنین مسائلی برای گذشتگان بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: در گذشته مردم تصور می‌کردند که برای پرواز کردن نیاز به بال است و به همین دلیل پرواز انسان را باور نمی‌کردند، همچنین سفر به ماه نیز از جمله مسائلی بود که مردم دوره باستان تصوری پیرامون آن نداشتند.

کد خبر 652708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.