تجربه سفرهای میان‌کهکشانی با ایجاد کرم‌چاله ممکن می‌شود؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: یکی از مسائلی که امروزه در صنایع فضایی مطرح شده و در آینده‌ای بسیار دور، دستیابی به آن می‌تواند امکان‌پذیر باشد، ایجاد کرم‌چاله‌های مصنوعی است. درصورتی‌که بشر به کرم‌چاله مصنوعی دست‌یابد، به واسطه آن می‌تواند سفرهای میان‌کهکشانی را نیز تجربه کند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آینده صنعت هوافضا و دستیابی احتمالی بشر به سفرهای میان‌کهکشانی، اظهار کرد: در آینده بشر ممکن است بتواند به سفرهای میان‌ستاره‌ای دست پیدا کند.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق، مسائلی در حوزه هوافضا مطرح می‌شود که درحال‌حاضر، تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد و دور از انتظار بشریت است؛ البته بسیاری از این مسائل به صورت تئوری امکان‌پذیر است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: یکی از مسائلی که امروزه در صنایع فضایی مطرح شده و در آینده بسیار دور دستیابی به آن می‌تواند امکان‌پذیر باشد، ایجاد کرم‌چاله‌های مصنوعی است.

وی تاکید کرد: امکان اینکه در آینده‌ای بسیار دور، پژوهشگران حوزه هوافضا بتوانند به تکنولوژی لازم برای ساخت و ایجاد کرم‌چاله مصنوعی، دست پیدا کنند، وجود دارد.

مرادی تصریح کرد: درصورتی‌که بشر بتواند با استفاده از انرژی در فضا و زمان کرم‌چاله‌ای را ایجاد کند به واسطه آن می‌تواند سفرهای میان‌کهکشانی را نیز تجربه کند.

وی در رابطه با مزایای دستیابی به کرم‌چاله مصنوعی گفت: هنگامی که بشر بتواند به تکنولوژی کافی برای ایجاد کرم‌چاله مصنوعی دست پیدا کند، می‌تواند به راحتی در نقاط مختلف کهکشان جابه‌جا شود و حتی به نقاط دیگری از عالم سفر کند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: نظریه‌هایی مانند ایجاد کرم‌چاله مصنوعی، از نظر تئوری می‌تواند امکان‌پذیر باشد، اما واقعیت این است که درحال‌حاضر تکنولوژی بشر با دستیابی به چنین ایده‌هایی بسیار فاصله دارد.

وی افزود: بشر برای دست‌یابی به کرم‌چاله راه بسیار طولانی را باید طی کند، اما ممکن است در آینده‌های بسیار دور به چنین تکنولوژی دست پیدا کنیم.

کد خبر 632823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.